הקרב על ההסכם | צפו

לפיד: 'סירבנו לדרישות לבנון'; נתניהו: 'זהו הסכם כניעה'

במסיבת עיתונאים שערך הערב ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, הוא סיפר כמה "ההסכם עם לבנון הוא אדיר וטוב". מנגד, ראש הממשלה לשעבר תקף בחריפות את ההסכם • צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דבריו של לפיד | בתמונה: נתניהו ולפיד הערב (צילום: לע"מ)

הקרב על ההסכם הימי עם לבנון: ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם שר הביטחון גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר ושיבח את ההסכם, מנגד, ראש האופוזיציה תקף אותו בחריפות.

לדברי לפיד: "אחרי משא ומתן מורכב שנמשך חודשים והגיע לשיאו ביממות האחרונות, הצלחנו להגיע להסכם מדיני-כלכלי עם לבנון על הגבול הימי בין המדינות. סירבנו לדרישות האחרונות של ממשלת לבנון שהועלו בשבוע שעבר, והן הוסרו מן הנוסח הסופי. ההסכם הוצג היום בפני הקבינט ובפני הממשלה, ושניהם אישרו ברוב גדול את המשך התהליך. אני מודה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולנשיא צרפת עמנואל מקרון על התמיכה, על הגיבוי ועל הסיוע".

"זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחון ישראל, ולכלכלת ישראל. ההסכם משמר את ביטחון יישובי הצפון, את חופש הפעולה של צה"ל ואת השליטה של חיל הים באיזור הקרוב לחוף, במה שקרוי "קו המצופים". מערכת הביטחון הבהירה לקבינט ולממשלה שההסכם נותן מענה מיטבי לצרכי הביטחון שלנו. כפי שאמר הרמטכ"ל לממשלה, הוא לא משמר את הביטחון, הוא משפר את הביטחון".

עוד אמר לפיד: "ההסכם הזה מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול החיזבאללה. ישראל אינה חוששת מחיזבאללה. צה"ל חזק יותר מכל ארגון טרור, ואם היינו יוצאים למערכה, היינו מכים אותם מכה קשה. יחד עם זאת, אם אפשר למנוע מלחמה, תפקידה של ממשלה אחראית הוא למנוע מלחמה. לאורך כל הדרך הבהרנו ללבנונים – אם יהיה הסכם או לא יהיה הסכם, ישראל לא תעכב אפילו ביום אחד את ההפקה מאסדת "כריש" ולא תיכנע לשום איום. מאגר "כריש" נמצא בשטחנו הריבוני, והתקפה עליו היא התקפה על מדינת ישראל. לא נהסס לרגע להשתמש בכוח כדי להגן על המאגר".

"ההסכם משריין את הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ויניב הכנסות של מיליארדים שמהן תהנה כל משפחה בישראל. ישראל תקבל כ-17% מהכנסות שדה הגז הלבנוני, שדה קאנה-צידון, אם וכאשר יפתחו אותו. בנינו עם האמריקאים את ההסכם כך שהכסף מהמאגר לא יגיע לידי החיזבאללה. עכשיו, כשהושלם המשא ומתן, הממשלה אישרה להניח את ההסכם על שולחן הכנסת למשך 14 יום, והוא הונח כבר הערב. בפני ועדת החוץ והביטחון יונחו כל חומרי המודיעין הסודיים שלא נוכל להביא למליאת הכנסת".

לדברי לפיד: "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השיקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו. הוצאתי הערב הזמנה לעדכון ליו"ר האופוזיציה נתניהו, כדי שהוא יכיר את ההסכם ופרטיו. אנחנו נזמן לעדכון את כל ראשי מפלגות האופוזיציה ונחשוף אותם בפעם הראשונה לפרטי ההסכם. זהו הסכם שעליו חתומים כל גופי הביטחון, שארה"ב והקהיליה הבינלאומית מברכים עליו, שבמקום מלחמה מביא לאזרחי ישראל הכנסות של מיליארדים וביטחון אנרגטי לשנים ארוכות".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, תקף ואמר: ההסכם שפורסם היום מוכיח ששגריר ארה״ב לשעבר צדק. מדובר בהסכם כניעה מביש של לפיד וגנץ לנסראללה. לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. זה לא הסכם היסטורי, זאת כניעה היסטורית. לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאיראן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את איראן צמוד לגבולנו הצפוני. זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה".

דברי נתניהו (דוברות)

"הדבר החמור ביותר הוא שלפיד וגנץ יצרו תקדים מסוכן מאוד - הטרור מאיים וישראל מתקפלת. זאת פגיעה קשה מאוד בכוח ההרתעה שלנו. לא בכדי ארגון ״הביטחוניסטים״ שמאגד בתוכו 6000 קצינים בכירים ומפקדים הגדיר את ההסכם הזה כסיכון ביטחוני עצום למדינת ישראל. אני שואל עוד שאלה: איך בכלל מאפשרים להסכם כזה להיחתם על ידי ממשלת מעבר כמה ימים לפני הבחירות? אני מזכיר לכם שלממשלת המעבר בראשותנו לא נתנו לתת תוספת מענקים לאזרחים ועסקים שנאנקו תחת הקורונה, ופה נותנים לגנץ ולפיד לתת מענק ענק לחיזבאללה".

עוד הוסיף נתניהו: "שלא יהיו שום טעויות - הכסף הזה עובר מלבנון ישר לידיים של נסראללה. ב-1 בנובמבר אנחנו נביא לישראל הנהגה חזקה ומנוסה שתטפל באתגר הזה באותה אחריות ובאותה נחישות ותבונה, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. אנחנו נדאג להחזיר לישראל את כושר ההרתעה שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר