שומר חומות 2?

תגובות זועמות נגד לפיד: "מפקיר את בירת ישראל לאויבים"

ירושלים בוערת הערב במספר מוקדים, ניידות משטרה עולות באש וערבים משתוללים במספר שכונות | הפוליטיקאים זועמים על לפיד ומגיבים בחריפות נגדו (מדיני)

ערבים מתעמתים מול כוחות הביטחון, הערב (צילום: לפי סעיף 27א)

גל הטרור השקט שנמשך כבר מספר רב של ימים, הגיע הערב (רביעי) לשיא, כאשר פורעים ערבים ניסו לבצע לינץ' במשפחה חרדית ותקפו באלימות את כוחות הביטחון במספר שכונות במזרח העיר. הפוליטיקאים זועמים על חוסר המעש של ראש הממשלה לפיד ומגיבים בחריפות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אומר הערב: "התיעודים האלימים ממזרח ירושלים מטרידים. מחבלים ערבים זבי חוטם מטילים את אימתם על יהודים בבירת העם היהודי".

"‏אני מחזק את כוחות הבטחון הפועלים בשטח וקורא לשר לבטחון פנים, הפסק להפקיר את חיי אזרחי ישראל. את הטרור מנצחים ביד ברזל".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב: "עמר בר-לב, מדוע אינך מאפשר לשוטרים שלנו לפתוח באש חיה לעבר מאות מחבלים שמנסים לרצוח אותם ברגעים אלו בירושלים? עד מתי תפקיר את חייהם ואת חיינו?"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ אומר: "באמצע החג ירושלים בירתנו הנצחית בוערת! מתקפת טרור בשכונות בעיר, מחבלים יורים, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה ומנסים לבצע לינץ' ולרצוח יהודים. אובדן שליטה מוחלט, לפיד, גנץ וברלב- אתם אשמים בזה".

"הגיע הזמן להחזיר את הריבונות לירושלים ולישראל!", הוסיף סמוטריץ'.

ערבים מתעמתים מול כוחות הביטחון, הערב (צילום: לפי סעיף 27א)

דני דנון הגיב: "העלייה לרגל לירושלים בחג הסוכות היא זכות גדולה. לא ייתכן שבדרך לכותל המערבי יותקפו יהודים באבנים ובבקבוקי תבערה. לפיד עסוק בלמכור את האינטרסים שלנו שלנו לחיזבאללה בזמן שירושלים בוערת. בעוד 20 יום חייבים לשים לזה סוף."

ח"כ מיקי זוהר: "מה שקורה בימים האחרונים ביו"ש ובשעות האחרונות בירושלים זו עליית מדרגה בטרור. בלתי מתקבל על הדעת שיהודים יחששו לביטחונם בארץ ישראל ובבירתינו הנצחית. הגיע הזמן להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל ולחיילי צה"ל".

ח״כ יואב בן צור בטוויטר: "כִּי נִמְכַּרְנוּ אֲנִי וְעַמִּי. בירת ישראל בוערת, וממשלת ישראל עסוקה ביחסי ציבור על הסכם כניעה מביש לממשלת לבנון. לפיד מוכר אותנו מבית ומחוץ."

חה"כ אורית סטרוק: "בזמן שלפיד חוגג במסיבת עיתונאים את הכניעה לחיזבאללה - השכונות היהודיות במזרח ירושלים במצור. המשטרה בחוסר אונים מוחלט. במקום לחסום מיד את השכונות הערביות, ולהבהיר לפורעים ולשכניהם שאי אפשר לירות זיקוקים בלילה וללכת לעבודה בבוקר - מאפשרים לפורעים לחסום את השכונות היהודיות. הפקרות!".

ח״כ יום טוב כלפון: "לא מתקבל על הדעת שבלב בירתנו יתרחש אובדן ריבונות שכזה. אנשים במצור ובסכנה מיידית של לינץ׳ בלב ירושלים! נראה שלקחי פרעות ״שומר החומות״ כלל לא הופקו. אני קורא לרה״מ, לשר הבטחון ולשר הבט״פ להבין את גודל האירוע ולפעול מהר. מה שהתחיל בצפון השומרון מתפשט עתה לי-ם ויגיע לכל מקום, תתעוררו!".

העיתונאית שרה העצני כהן כתבה: "‏ירושלים בוערת כבר מאז ראש השנה, אבל מה שהולך הערב זה מתחיל להזכיר את מאי 2021. כולל ירי חי, זיקוקים בכינון ישיר, ניסיונות לינץ', בקתבים. שכונות במצור וחלק הונחו לא לחזור הביתה. מג"ב והמשטרה לא משתלטים, או שמא לא נותנים להם להשתלט. ‏זה מגיע לשלב בו אזרחים יורדים להגן על עצמם. שתדעו".

העיתונאי עמית סגל: "זה נראה כמו אובדן שליטה של כוחות הביטחון הערב בירושלים. לאחר שהוסדרה בשעה טובה סוגית המים הטריטוריאליים, ייתכן שהגיעה העת גם לשקול את החלת הריבונות על ירושלים. זו רשימת הפרות סדר מזרח ירושלים: עימותים בעיסאוויה, עימותים בג 'בל מוכבר, עימותים בצור באהר, עימותים בסילוואן, עימותים בראס אלעמוד, עימותים במחנה שועפט, עימותים בבית חנינא".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר