התוצאות הסופיות - היום

כ-90% מהקולות נספרו: מרצ מתרחקת מאחוז החסימה, גוש נתניהו שומר על 65 מנדטים

במשכן הכנסת החלו הלילה לספור את המעטפות הכפולות ועד שעות הצהריים צפויים בוועדת הבחירות לפרסם את התוצאות הסופיות • מרצ ממשיכה להתרחק מאחוז החסימה • גוש נתניהו עם 65 מנדטים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספירת מעטפות כפולות (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

לקראת שעות אחר הצהריים (חמישי) בוועדת הבחירות צפויים לפרסם את התוצאות הסופיות של בחירות 2022, כאשר השאלה הגדולה היא האם מרצ בראשות זהבה גלאון תעבור את אחוז החסימה, מה שישפיע על גודל גוש הימין בראשות בנימין נתניהו.

נכון לשעות הבוקר המוקדמות נספרו 89.4% מהקולות הכשרים ונכון לעת עתה, מרצ ממשיכה להתרחק מאוז החסימה וגוש הימין בראשות נתניהו עומד על 65 מנדטים.

חלוקת המנדטים: הליכוד - 32. יש עתיד - 24. הציונות הדתית - 14. המחנה הממלכתי - 12. ש"ס - 11. יהדות התורה - 8. ישראל ביתנו - 5. רע"ם - 5. חד"ש תע"ל - 5 והעבודה. מרצ עם 3.17% ובל"ד עם 3.04%, שתיהן לא עוברות את אחוז החסימה.

אמר טענו בליכוד כי מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס מונעת מנציגי הסיעות בוועדת הבחירות המרכזית לפקח על על עבודת ספירת המעטפות הכפולות. באופן חסר תקדים ובניגוד לחוק היא הורתה לפרוס חבל שחוצץ בין איזור ספירת המעטפות לבין חברי ועדת הבחירות שמפקחים על הסופרים, באופן שאינו מאפשר להם לפקח על הליך הספירה כמתחייב מתפקידם.

בוועדת הבחירות הגיבו: "לשמירת סדר התנועה של מאות אנשים שגוייסו לטובת ספירת הקולות, הוצב חבלול מסרט סימון לצורך חלוקת המעטפות הכפולות לשם פתיחתן. כפי שאתמול, עוד טרם החלה ספירת הקולות, כבר החלו גורמים מסויימים להפיץ שמועות חסרות בסיס על אודות 'אי סדרים'. כך גם היום, עוד טרם החלה ספירת המעטפות הכפולות, כבר נשמעה דרישה מגורמים מסויימים ל'ספירה מחודשת' שטרם החלה כאמור. יש להצר על ההשתלחות האישית במנכלי"ת ועדת הבחירות שהופצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר