"זועבי עשתה נזק"

חילופי האשמות בשיא: "השרה מיכאלי אחראית על הכישלון"

השמאל במבוכה בשל המפלה של מפלגת מרצ והכישלון של מפלגת העבודה, מביאים התקפות בתוך הגוש: מי שהיה בכיר במפלגת מרצ, מאשים במפלה את השרה מרב מיכאלי (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מרב מיכאלי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השר הבכיר לשעבר ממפלגת מרצ, רן כהן, התראיין היום (חמישי) ב'רדיו ללא הפסקה' ותקף בחריפות את יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי.

הריאיון היה על רקע המפלה של מפלגת מרצ בבחירות הנוכחיות, לדבריו: "אני בשוק גדול, אני לא מדמיין לעצמי את החיים בארץ הזו בלי שהקול של מרצ יהיה משמעותי בכנסת, לפחות בכנסת. המון שנים היינו בכנסת בלי שהיינו בממשלה. אני מאוד עצוב על הנטייה בציבור הישראלי ללכת כל כך קיצוני ימינה, וכל כך לתמוך במי שדגלו בשנאה ובהסתה יותר מהכול, ושהם ישלטו בארץ ובעם היהודי בארצנו".

בשלב זה הוא עבר לתקוף את ראש הממשלה לפיד ואמר: "לפיד נהג לא נכון. מרב מיכאלי בוודאי אחראית כאן על הכישלון הזה בצורה מאוד בוטה. אם היא חושבת שהיא רוצה ללכת בדרך רבין, אז תדעו שהיא מאוד רחוקה משם. המהלך שלה היה חסר אחריות, כמעט מופקר. היא לא הקימה חזית עם מרצ כדי להבטיח את כניסתן של שתי המפלגות."

"השמאל הישראלי, בראשו מרצ, לא ידע הרבה מאוד שנים להתחבב על העם בישראל. אני בטח שרוב הציבור הישראלי רוצה שלום, מרצ רוצה שלום. רוב הציבור רוצה צדק חברתי, מרצ אלופת הצדק החברתי. זו הטעות הגדולה, וזה היה האתגר הגדול שלי במרצ, הצלחתי לעשות אותו ב־99' ועלינו לעשרה מנדטים, אבל מרצ לא עסקה בזה".

רן כהן הסביר את הטעות שעשתה מרצ ואמר: "אין שום ספק שבפרשה של זועבי, גם מרצ טעתה וגם היא נהגה בנבזות והכפישה את מרצ. מי שעשה את זה גרם למרצ נזק גדול. אני חושב שההנהגה של הורוביץ הייתה, לא יודע להגדיר את זה, אין מה לדבר שיש לו אחריות גם על התוצאה הזו. מרצ, בבסיס, לא ידעה להתחבר ללבבות למרות שכל רעיונותיה הם דגלים אנושיים והיו צריכים להתחבר לאנשים בצורה עמוקה יותר, היא לא ידעה לעשות את זה".

לסיום הוא הבהיר, "אני לא חושב שזה הסוף של המפלגה, אני חושב שמרצ צריכה לעשות סידור מערכות בתוכה. אני אנסה להוביל לאיזשהו תהליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר