קרב הקולות - בתוך הגוש

94.0% מהקולות נספרו: מסתמן - גוש נתניהו יציב עם 65

החל משעות הערב המאוחרות, אמש, עמלים בוועדת הבחירות המרכזית לספור את המעטפות הקולות, שבבחירות הנוכחיות גדלו בכ-40 אלף מעטפות. על פי המסתמן, מרצ לא עוברת וגוש הימין נותר יציב עם 65 מנדטים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סופרים קולות | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נכון לשעה 11:38, היום (חמישי), נספרו 94.0 אחוזים מהקולות (שהם 4,481,646 מצביעים), לעת עתה אין שינוי בגושים.

חלוקת המנדטים: הליכוד - 32. יש עתיד - 24. הציונות הדתית - 14. המחנה הממלכתי - 12. ש"ס - 11. יהדות התורה - 8. ישראל ביתנו - 5. רע"ם - 5. חד"ש תע"ל - 5 והעבודה. מרצ עם 3.17% ובל"ד עם 3.04%, שתיהן לא עוברות את אחוז החסימה.

כאמור בשעות אלו עמלים בוועדת הבחירות המרכזית לספור את המעטפות הכפולות - המונות 465 אלף מעטפות (כ-40,000 יותר מבחירות קודמות), עד עתה נספרו 165 אלף.

שיעור הקולות מהמעטפות הכפולות למרצ הוא נמוך והיא ירדה ל-3.14%, כאשר היא זקוקה לעוד קרוב ל-23 אלף קולות, ועל פי המסתבר, היא לא תגיע לכך וככל הנראה מרבית הסיכויים שהיא לא תעבור את אחזו החסימה.

כרגע, נראה שלא יהיה שינוי במפת הגושים, וגוש נתניהו יישאר על 65 מנדטים. הקרב הוא בתוך גוש הימין, כאשר ייתכן והליכוד יאבד את המנדט ה-32 שלו לטובת הציונות הדתית.

לקראת שעות אחר הצהריים מתכוונים בוועדת הבחירות צפויים לפרסם את התוצאות הסופיות של בחירות 2022, כאשר תסתיימנה ספירת הקולות.

בינתיים, ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים של חרדים - שסופרים את המעטפות הכפולות, עם כיתוב - "גונבים לנו את הבחירות, תראו מי סופר את המעטפות". מי שיצא להגנת החרדים, הוא העיתונאי החילוני אסף ליברמן שאמר: "אני לא יודע מי עומד מאחורי הפרופיל, אבל הסנטימנט האנטי-חרדי הזה פסול ודוחה. מה הסיבה לחשד בחבר'ה צעירים שבאו לעבוד בבחירות? הכיפה השחורה? מגעיל".

כזכור, אמש טענו בליכוד כי מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס מונעת מנציגי הסיעות בוועדת הבחירות המרכזית לפקח על על עבודת ספירת המעטפות הכפולות. באופן חסר תקדים ובניגוד לחוק היא הורתה לפרוס חבל שחוצץ בין איזור ספירת המעטפות לבין חברי ועדת הבחירות שמפקחים על הסופרים, באופן שאינו מאפשר להם לפקח על הליך הספירה כמתחייב מתפקידם.

בוועדת הבחירות הגיבו: "לשמירת סדר התנועה של מאות אנשים שגוייסו לטובת ספירת הקולות, הוצב חבלול מסרט סימון לצורך חלוקת המעטפות הכפולות לשם פתיחתן. כפי שאתמול, עוד טרם החלה ספירת הקולות, כבר החלו גורמים מסויימים להפיץ שמועות חסרות בסיס על אודות 'אי סדרים'. כך גם היום, עוד טרם החלה ספירת המעטפות הכפולות, כבר נשמעה דרישה מגורמים מסויימים ל'ספירה מחודשת' שטרם החלה כאמור. יש להצר על ההשתלחות האישית במנכלי"ת ועדת הבחירות שהופצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר