פנה ללפיד וגנץ

"לוותר על הקיצוניים"; הנשיא הרצוג פועל להקמת ממשלת אחדות

נשיא המדינה שאמור להטיל בימים הקרובים את הרכבת הממשלה על אחד מראשי מפלגות, פועל מאחורי הקלעים, כדי לנסות להקים ממשלת אחדות עם לפיד וגנץ, ובכך לדחוק את "הגורמים הקיצוניים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרצוג ונתניהו | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמור לקבל החל ממחר (רביעי) את משלחות המפלגות שאמורות להמליץ לו על מי הוא יטיל להרכיב את הממשלה הבאה.

גוש הימין כידוע יציב עם 64 מנדטים ובימים האחרונים נערכים כל העת מגעים בין חברי הגוש לראש הממשלה המיועד נתניהו, כאשר עיקר המחלוקת, היא על פסקת ההתגברות.

בחדשות 12 ובווינט, דיווחו, כי ביום האחרון, פנה הנשיא הרצוג לראש הממשלה ולשר הביטחון היוצאים, וניסה לשכנע אותם להקים ממשלת אחדות בראשות הליכוד.

על פי הדיווח בווינט, הרצוג רוצה שתוקם ממשלה בלי הגורמים הקיצוניים האמורים להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

כזכור, בטקס הממלכתי שנערך בתחילת השבוע, הרצוג פנה פומבית ללפיד ולגנץ בקריאה לאחדות, אך השניים סירבו למגעים. כעת, הוא מנסה לשכנע וללחוץ אותם להיכנס לממשלת האחדות המדוברת, אך כפי המסתמן, נראה שלפיד וגנץ יסרבו לבקשתו.

העיתונאי מיכאל שמש, מדווח, כי "בסביבת לפיד אומרים שהרצוג לא פנה ולא הציע ממשלת אחדות 'הוא גם יודע שאין סיכוי שזה יקרה'". לדברי עמית סגל, בצד של הרצוג מנסים להפעיל לחץ דווקא על גנץ ופחות על לפיד.

תגובת בית הנשיא: "בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר