סמוטריץ' תוקף

האזהרה של ארה"ב ממינוי שר הביטחון: "זהירות ושיקול דעת"

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, נפגש עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, והזהיר מפני מינוי שנוי במחלוקת של שר ביטחון וביקש שהמינוי "יקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארה"ב" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, נפגש בתחילת השבוע בחשאיות עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, והזהיר מפני מינוי שנוי במחלוקת של שר ביטחון וביקש שהמינוי "יקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארה"ב". ניידס לא נקט בשמו של יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', אך ברור היה שהוא רומז מפני מינוי אפשרי שלו.

על פי הדיווח של הכתב המדיני ירון אברהם ב'חדשות 12', במהלך הפגישה אמר השגריר לרה"מ המיועד: "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארצות הברית". על פי הדיווח, בפגישה נכח גם אחד המועמדים לתפקיד שר החוץ, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב רון דרמר.

בלשכת נתניהו אישרו את דבר הפגישה אך הכחישו שזה מה שאמר השגריר, ובשגרירות ארה"ב בישראל הגיבו: "אנחנו לא מתייחסים לתוכנן של שיחות דיפלומטיות סגורות".

ב'ציונות הדתית' תקפו את האזהרה של ארה"ב ואמרו: "יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה"ב , אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת".

"מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר