המחקותה של מפלגת השמאל

דיווח: גלאון תתפטר מהנהגת מרצ; "צריך להקים בית חדש"

אחרי דיווחים שונים על כוונתה של מנהיגת מרצ זהבה גלאון להתפטר מתפקידה, השר מטעם המפלגה חושף כי פתח במגעים להקמת תנועה חדשה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: תומר נאומברג, פלאש 90)

שוב טלטלה במרצ? על פי פרסומים בערוצים 12 ו-13 יו"ר מרצ זהבה גלאון מתכוונת להתפטר מתפקידה לאחר שהמפלגה נותרה מתחת לאחוז החסימה.

במרצ הגיבו לדיווחים וכתבו: "בשבוע הבא תתכנס הנהלת מרצ ובה זהבה גלאון תודיע על המשך דרכה. בכל מקרה גלאון תישאר בתפקידה לפחות עד סוף השנה ותמשיך לסייע ולפעול בענייני מרצ".

בריאיון לרדיו 103, השר לשיתוף פעולה איזורי מטעם מפלגת מרצ אמר בריאיון כי "הפרישה של זהבה עצובה, הכי עצובה לי".

"זהבה גילתה בגרות ואחריות, בעיניי היא גיבורה על שהסכימה לחזור ולהנהיג את המפלגה. המפלגה הייתה במצב מאוד גרוע, והיא הסכימה להחזיר עטרה ליושנה. אני מאוד מצטער מהתוצאה, במיוחד בגלל זהבה במובן האישי."

כשנשאל על מי לדעתו האחריות על נפילת מרצ אמר: "על עצמי, עלינו. מאז שאני בפוליטיקה שמענו זאב זאב, ובסוף הזאב הגיע ולקח אותנו. המציאות השתנה ואנחנו לא השתנינו מספיק. העניין של שמאל וימין הטשטש לטובת השאלה כן ביבי או לא ביבי, ששמה את כל האג'נדות בצד. שכחנו איפה אנחנו".

עוד אמר כי הוא "לא מודאג מבן גביר, בעיניי הוא פוליטיקאי מתחיל. המציאות יותר חזקה ממנו. הנייר סופג את הכול, זה הכי קל, אבל עכשיו צריך להקים ממשלה והמצב הרבה יותר מורכב מביבי, בן גביר או פריג'. יש עם פלסטיני שצריך לתת לו פתרון, אי אפשר להתחיל להתעלם".

בהמשך טען כי מרצ סיימה את דרכה ואמר: "בית לא ניתן לשקם, צריך להקים בית חדש. הבית הזה צריך לכלול בתוכו את כל מי שמאמין ברעיון של שמאל ליברלי ובפתרון שתי המדינות. גם מפלגת העבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי".

"הדינמיקה משתנה, צריך שהתנועה החדשה תהיה פתוחה ועם רוח צעירה שמאמינה שאפשר עדיין לשנות. יש כל מיני מגעים לזה, עדיין לא יודעים בהובלת מי. ברגע שיש דמות סוחבת, אתה גם יכול לגבש רעיון ולהעביר אותו הלאה. כרגע, בצד שלנו, במחנה הרק לא ביבי, אין עדיין דמות שמסוגלת לרכז בתוכה את כל זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר