סערה פוליטית

לפיד נגד הדרישה לאפשר הפרדה במגזר: "איראן זה לא כאן"

יאיר לפיד תקף בחריפות את דרישה הסיעות החרידות והדתיות לאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירועים במגזר: "איראן זה לא כאן", ח"כ כהנא השיב: "יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, תקף בחריפות את דרישה הסיעות החרידות והדתיות לאפשר את ההפרדה בין גברים לנשים באירועים במגזר: "איראן זה לא כאן", ח"כ מתן כהנא מ'המחנה הממלכתי' השיב לו: "יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים".

לדברי לפיד, שהקפיד לתקוף רק את בצלאל סמוטריץ' ולא את הסיעות החרדיות: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ׳ והחרד״לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".

בתגובה, כתב לו ח"כ מתן כהנא: "יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים. לא לאפשר לציבורים האלה אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית זו פשוט כפייה.

"אף אזרח בישראל לא חייב להשתתף באירועים האלה או ללמוד במוסדות בהם נהוגה הפרדה כזו. מי שחפץ בהשתלבות חרדים בחברה הישראלית לא יכול לכפות את אורחות חייו על אחרים".

ח"כ שלמה קרעי השיב: "נטול ההשכלה נכשל כראש ממשלה, כיו"ר השמאל וכיו"ר אופוזיציה, והוא חוזר לעמדת המקלדת. להסית, להשמיץ ולטנף.

"הכותרת נבזית ומטעה. אף אחד לא "דורש להפריד נשים וגברים", אלא לאפשר אירועים בהפרדה לציבור שמעוניין בכך. חופש בחירה - מכירים? צבועים נמאסתם. לכו להקים מדינה עם האחים המוסלמים".

כזכור, כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', ב'ציונות הדתית' וב'יהדות התורה' דורשים במו"מ הקואליציוני עם 'הליכוד' עיגון מסודר בחוק לכך שהפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים, בדגש על אירועי תרבות לדתיים וחרדים, לימודים ושירותים ציבוריים, לא תיחשב אפליה.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי דרישת החרדים והציונות הדתית באה על רקע הרצון למנוע "רדיפה משפטית" כהגדרתם, של גורמים במערכת המשפט תוך שהם מזכירים את המשנה ליועמ"ש לשעבר, דינה זילבר, אשר פעלה נגד הפרדה מגדרית, שדולות הנשים וארגונים נוספים שפועלים נגד אירועים ציבוריים או מתן שירותים ציבוריים שמתקיימים בהפרדה מגדרית על רקע דתי.

גורמים מתוך המו"מ מדגישים כי "לא מדובר ברצון לגרום להפרדה מגדרית או להדרת נשים בקרב הציבור הכללי, אלא לאפשר בחוק הפרדה מגדרית לאירועים ומתן שירותים של הציבור החרדי והדתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר