ממשלת נתניהו השישית

נתניהו וסמוטריץ' על סף חתימת הסכם קואליציוני; הסכמה למינוי יו"ר כנסת

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ויו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', נפגשו הלילה לפגישת מו"מ ממושכת בסיומה הודיעו כי הצליחו "להגיע לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים" • המו"מ עם ש"ס ו'יהדות התורה' - עדיין תקוע (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ', השבוע (צילום: ללא קרדיט)

צעד נוסף לקראת הקמת ממשלת נתניהו השישית: יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', נועד הלילה (שלישי) לפגישה ממושכת עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, וצוותי המשא ומתן.

בתום הפגישה הודיעו הצדדים בהודעה משותפת כי: "הליכוד והציונות הדתית התקדמו הלילה במו״מ והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המו"מ יימשך מחר".

הצדדים הצליחו להגיע להסכמה גם בסוגיה הדחופה ביותר לשותפות הקואליציוניות: החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי. בהודעה נאמר: "בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו"ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו״ר כנסת זמני באופן מיידי".

ההתקדמות במו"מ עם 'הציונות הדתית' מתרחשת בזמן משבר ביחסים בין אריה דרעי לנתניהו. דרעי עדכן אמש בישיבת סיעת ש"ס: "אנחנו לא קרובים לגמור, היינו קרובים לגמור לפני כמה ימים, יש נסיגה במשא ומתן, עכשיו סיימנו פגישה ארוכה, אני לא אוהב לאיים ולבכות אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים וכמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה, יש גם גבולות שאנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

לדברי דרעי: "לצערי לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלושת המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס ככה', אז אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים למצב שעכשיו סוף סוף מתחילים לראות כיוון שאפשר לסכם. בלי הוויתור על הרוטציה באוצר, על החלק הראשון ברוטציה שהוא הכי חשוב, לא היינו מתקדמים. ואם לא היינו מוותרים על נגב גליל - גם לא היינו מתקדמים".

גם ב'יהדות התורה' הביעו אמש תסכול מההתנהלות מולם במו"מ: "אין כל התקדמות, הכל עומד, השאירו אותנו לסוף, התנהלות מביישת של נתניהו לשותפים הטבעיים שלו".

כזכור, בתחילת השבוע פורסם ב'כיכר השבת' הקלטה מדבריו של ח"כ מאיר פרוש שהתבטא: "זה היה יכול להיראות הרבה יותר טוב, זה לא נראה ככה, הגאולה עוד לא הגיעה. יש לנו הרבה מה לומר איך צריך להתנהג עם שותפים, ולא מתנהגים איתנו עדיין כאל שותפים, אנחנו מקווים שזה יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר