כנס חירום סוער בכנסת

יאיר לפיד: "פירקו לחתיכות את החינוך" • קרעי: "כמו בזמן אנטיוכוס שוב הרוח מנצחת"

בעקבות הסמכויות שניתנו ליו"ר נעם אבי מעוז במערכת החינוך, ארגנה היום שרת החינוך ביטון "כנס חירום" בכנסת • ראש הממשלה היוצא תקף את נתניהו ואת ממשלתו המיועדת ומתח ביקורת על המתחולל לדבריו במערכת החינוך • שלמה קרעי השיב: "כשאין לשמאל מה להציע, בטח אחרי שנה וחצי של כישלון, הוא חוזר לקמפיין ההפחדה וההסתה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד וקרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתקפות השמאל נגד יו"ר נעם אבי מעוז, בעקבות הסמכויות שניתנו לו, נמשכת. היום (שלישי) התקיים בכנסת "כנס חירום", שארגנה שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון. ראש הממשלה לפיד וחברי כנסת נוספים מהקואליציה היוצאת תקפו את מעוז ואת מערכת החינוך המתגבשת. חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד השיב: "יותר תנ"ך. יותר זהות יהודית. זו הכרעת הבוחר וזה מה שיהיה בעזרת השם".

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, השתתף בכנס ונשא דברים בפתחו. "אני לא יודע מי יהיה שר החינוך הבא, אבל אני יודע מי הוא לא יהיה. הוא לא יהיה האחראי על החינוך הממלכתי דתי, כי זה הועבר לסמוטריץ׳; הוא לא יהיה אחראי על תוכניות חינוכיות חיצוניות, כי זה הועבר לאבי מעוז ולרב טאו; הוא לא יהיה אחראי על החברה למתנ"סים כי היא הועברה לידי דרעי; הוא לא יהיה אחראי על התרבות היהודית, כי זה הועבר לאורית סטרוק; הוא לא יהיה אחראי על החינוך החרדי, כי זה הועבר לחרדים. הוא אפילו לא יהיה אחראי על המינויים במועצת המורים, כי גם זה הועבר לסמוטריץ׳", אמר לפיד.

"שר החינוך הבא של מדינת ישראל לא ינהל את מערכת החינוך. הם פירקו אותה לחתיכות מהסיבות הלא נכונות. נתניהו כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל. שום דבר לא קדוש בעיניהם. לא צה"ל, לא שלטון החוק, לא החינוך של ילדי ישראל".

לפיד תקף: "החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. בכל המשא ומתן המשונה והמטורלל הזה לא קם אף אחד, אף אדם בכל הקואליציה הזו, ואמר את המשפט הפשוט: אני רוצה להיות שר החינוך. אף אחד מהם לא אמר שזה החלום שלו, לחנך את ילדי ישראל, לעצב את העתיד שלהם.

"כשאנחנו הקמנו את הממשלה כולנו ידענו מהיום הראשון שיפעת שאשא-ביטון תהיה שרת החינוך. כי היא דוקטור לחינוך, כי זה חלום חייה. כי היא ידעה מה היא רוצה לעשות במשרד. כי זה כל מה שעניין אותה ובגלל זה היא היתה שרת חינוך מצויינת".

ראש הממשלה המשיך: "מה זה אומר על העתיד שלנו שהאנשים שיובילו את החינוך לא מאמינים בשלטון החוק, לא מאמינים בסובלנות, לא מאמינים בערכי מגילת העצמאות, חושבים שישראל צריכה להיות מדינת הלכה ולא מאמינים בלימודי ליב״ה ובחינוך לדמוקרטיה.

מה זה אומר על העתיד שלנו שאת מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח ובזה שאם אתה לא יהודי אתה אזרח סוג ב'. מה זה אומר על העתיד שלנו שדווקא הרשויות החלשות יותר, הרשויות העניות בפריפריה, הן אלה שיהיו הכי תלויות באבי מעוז ובאורית סטרוק ויצטרכו להתקפל בפני המשנה הקיצונית והמאוד משוגעת שלהם".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, היחיד מבין חברי הקואליציה המסתמנת שהשתתף בכנסת, התעמת עם חברי הכנסת ובין היתר אמר: "לפני 2200 שנה, ישבו אנטיוכוס ומועצת השרים שלו ותכננו איך להשכיח תורה מישראל. היו להם תקציבי עתק מקרנות זרות פרוגרסיביות. הם החליטו להתמקד בנושאי הליבה שישכיחו ויטשטשו את הזהות היהודית. והנה, 2200 שנים אחרי ההיסטוריה חוזרת".

קרעי המשיך: "2200 שנים אחרי, הוציאו את התנ"ך מהבגרות, הכניסו תכנים אנטי ציוניים דרך עמותות זרות, ומשתמשים בשמות קוד: "מלפפונים ועגבניות ירוקות" כדי להסתיר את החושך והאפילה שלהם.

"כשאין לשמאל מה להציע, בטח אחרי שנה וחצי של כשלון, הוא חוזר לקמפיין ההפחדה וההסתה... שיתוף הפעולה עם ההמרדה הזו מלמד אותי שיש לנו במערכת החינוך הרבה מה ללמוד כדי להפוך למערכת חינוך טובה.

"אזרחי ישראל, רוח הגבורה היהודית שניצחה לפני 2200 שנה את אלו שניסו לטשטש את היהדות, ניצחה גם הפעם. יותר תנ"ך. יותר זהות יהודית. זו הכרעת הבוחר וזה מה שיהיה בעז"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר