"חתמו בשמי"

בגלל רשלנות: יאיר נתניהו תובע את מדינת ישראל לפצות במקומו את עורך 'וואלה' לשעבר

ההפסד בתביעת הדיבה: לטענת נתניהו ג'וניור, כתב התביעה, נמסר לאחד מן הפקידים בבית ראש הממשלה בבלפור שהוא אפילו אינו יודע את שמו והוא זה שחתם על קבלת התביעה ללא שקרא אותו בכלל (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
יאיר נתניהו בבית המשפט באחת מדיוני תביעות הדיבה שהוגשו כלפיו (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

"לא נמסר לידי": יאיר נתניהו, בנו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו תובע את מדינת ישראל בסכום של מאות אלפי ש"ח שנגזרו עליו ע"י בית המשפט בתביעת דיבה שנוהלה נגדו, בטענה כי כתב התביעה לא נמסר לידיו, כתוצאה של רשלנות שליח בית המשפט. כך פורסם הערב (ראשון) באתר 'העין השביעית'.

הסיפור ההזוי החל בתביעת דיבה אותה הגיש עורך 'וואלה' לשעבר אבי אלקלעי כנגד בנד בנו של בנימין נתניהו - יאיר. לטענת אלקלעי, נתניהו הצעיר שיתף ברשתות החברתיות תיאוריית קשר (קונספירציה בלע"ז) שייחסה לעורך 'וואלה' דאז חברות ב'אחווה סודית' אשר פעילותה ומהותה הן הפלת ראשי ממשלה מכהנים ע"י תפירת תיקים.

בהגיע עת הדיון, לא השתתף הנתבע - יאיר נתניהו ולא הציג כתב הגנה. אשר על כן, בית המשפט גזר עליו לפצות את אלקלעי בסום של 250,000 ש"ח - שהוא מחצית מן הסכום הכולל שתבע אלקלעי מנתבע נוסף. יחד עם הוצאות משפט, ריביות ותשלום הוצאה לפועל, הסכום תפח במהרה ל-420,000 ש"ח. סכום עתק ללא ספק.

אלא שכאן מגיע ההמשך ההזוי לא פחות מתאוריית הקונספירציה אותה הפיץ (לפי אלקלעי והנפסק בבית המשפט) נתניהו ג'וניור. יאיר נתניהו החליט לתבוע את לא אחרת מאשר מדינת ישראל על מלוא כל הסכום (420,000 ש"ח טבין ותקילין) בטענה כי עובדת השתמטותו מהדיון ו/או הגשת כתב הגנה מטעמו לבית המשפט נעשתה ברשלנות המדינה.

באותה העת, בה נוהלה התביעה כנגד נתניהו (הצעיר), התגורר הנ"ל במעון ראש הממשלה הרישמי בבלפור. כתב התביעה לטענתו מעולם לא נמסר לידיו. מי שכן קיבל את כתב התביעה היה פקיד ועובד אבטחה בבית ראש הממשלה, אשר אף חתם בשם נתניהו (כך לטענתו) על קבלת כתב התביעה. "התביעה הוגשה למשרד ראש הממשלה, ואחד הפקידים במשרד (אדם שאיני מכיר ומעולם לא שמעתי את שמו אפילו) חתם בעצמו וללא סמכות על כתב התביעה לשליח" טען יאיר נתניהו בטור אותו פרסם באתר 'אייס'.

את התביעה הגיש נתניהו לפרקליטות מחוז תל אביב, באמצעות משרד עורכי הדין של עמית חדד המייצגי את אביו של יאיר - בנימין נתניהו בחלק מ'תיקי האלפים'. מי שהגיש בפועל את הבקשה בשמו של יאיר נתניהו, היה עורך הדין אורי שנהר - שותף בכיר במשרד עורכי הדין של עמית חדד ואף ייצג את יאיר נתניהו בשלביו המאוחרים של תביעת הדיבה המדוברת אותה הגיש אלקלעי כנגד יאיר נתניהו.

לטענתם, פסק הדין הראשון אשר הרשיע את יאיר נתניהו בעוון הוצאת דיבה וחייבו בסכום הראשוני של 250,000 ש"ח, ניתן ללא שהיתה לנתניהו אפשרות להתגונן כנגד כתב התביעה, לאור הנטען לעיל, כי כתב התביעה כלל אינו נמסר לידיו.

יצויין, כי בית המשפט המחוזי דחה את טענותיו של נתניהו כי "אינו קיבל לידיו את כתב התביעה" וטען כי כתב התביעה נמסר "למורשה לקבלת דברי הדואר הרשום" בבלפור - שם התגורר נתניהו בעת הגשת כתב התביעה. עוד ציין בית המשפט כי נתניהו הגיב ברשתות החברתיות לידיעה אודות כתב התביעה של אלקלעי כנגדו, דבר המלמד על ידיעתו אודותיה.

בעקבות דחיית טענותיו של נתניהו, נגבה הכסף (420,000 ש"ח) מיאיר נתניהו אך אינו נמסר לעת עתה לידי התובע - אבי אלקלעי עד להחלטה סופית של בית המשפט העליון.

מפרקליט מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "הבקשה בבחינה וטרם התקבלה החלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר