זו השיחה המלאה

יריב לוין ביקש לבצע רפורמות משפטיות; נתניהו סירב

ראש הממשלה המיועד החליט למנות את נאמנו ממפלגת הליכוד, ח"כ יריב לוין, לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני, אך היום נחשף, כי בשבוע שעבר נערכה בין שני האישים שיחה קשה הנוגעת לרפורמות אותן רוצה לוין לבצע במערכת המשפט (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ולוין בכנסת | ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

הרפורמות שתוכננו במערכת המשפט: לפני הבחירות, הבהירו בכירי הליכוד - כולל ראש הממשלה המיועד, כי בממשלת הימין שתקום לאחר הבחירות, הם יבצעו רפורמות אמיתיות במערכת המשפט, אך כפי שזה נראה כעת, נתניהו לא באמת מתכוון לבצע את אותן רפורמות.

בשבוע שעבר, כך נחשף הערב (ראשון) ב'כאן חדשות', נכנס יו"ר הכנסת הזמני ומי שמיועד להיות שר המשפטים הבא - יריב לוין ללשכת נתניהו, כדי לדון עמו ברפורמות שהממשלה הבאה תבצע במערכת המשפט.

על פי הדיווח, לוין, ביקש מנתניהו התחייבות לבצע רפורמה דרמטית במערכת המשפט - רפורמה שכוללת בן היתר שינוי דרמטי של חוק יסוד השפיטה.

לוין, כך על פי הדיווח, רוצה לעגן בחוק יסוד את פסקת ההתגברות, לשנות באופן משמעותי את שיטת בחירת השופטים ועוד תכניות רבות בתחום.

נתניהו סרב לבקשה של לוין וביקש לבצע את הרפורמה בהדרגה וכלשונו של נתניהו: "יש לבצע רפורמות לאט לאט".

לוין, יצא מאוכזב מהחדר כשהוא מסרב לעת עתה לקבל עליו את תיק המשפטים.

כפי שדווח מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו החליט כי לפי שעה יריב לוין ימונה ליושב ראש כנסת זמני עד שיחליט על זהות היו"ר הקבוע.

בתום הצבעה טלפונית בין חברי הליכוד נמסר ממפלגת הליכוד: "סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשת יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למנות יו״ר כנסת זמני. ראש הממשלה המיועד נתניהו החליט למנות את ח"כ יריב לוין". האם לוין באמת יממש את האיום שלו ולא ירצה את תיק המשפטים ויעדיף להישאר בתפקידו כיו"ר הכנסת? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר