אופוזיציה שכזאת

גנץ תוקף את לפיד: הממשלה שנבחרה היא לא מטורללת

שר הביטחון היוצא נאם בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ופורר את המרקם העתידי של חברי האופוזיציה העתידית, כאשר הלכה למעשה הוא מסמס את כל דף המסרים של יש עתיד | צפו בנאומים (חדשות, פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גנץ ולפיד, היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

שיתוף פעולה אדוק בין מרכיבי האופוזיציה העתידית? לפחות על פי דבריו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה, נשמע שהאידיליה המדומה שניסו למכור לציבור - לא קיימת.

כמו שאר ראשי הסיעות, גם גנץ מסר לפני דקות ספרות הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה, כאשר בפתח דבריו, הוא התייחס לאירוע בו נהרגה הנערה הפלסטינית.

לדברי גנץ: "במהלך האירוע, נורתה אש מסיבית על כוחות הביטחון ואף הושלכו מטענים. הנושא נמצא כרגע בתחקור, ואני יכול להבטיח לכם דבר אחד - בניגוד לאלו שמחכים לרצוח נערים ונערים ישראלים, חיילי צה"ל לא יורים במכוון לעבר אזרחים לא מעורבים. נמשיך לפעול לסיכול הטרור בכל מקום ושעה תחת הוראות הפתיחה באש".

לאחר מכן, עבר לעקוץ בחריפות את מי שעדיין מכהן כראש ממשלה ואמר: "המחנה שלנו לא מרגיש פראייר. הוא גאה להתגייס, יש לו תחושת סיפוק מלעשות מילואים והוא אוהב את מדינת ישראל. הוא לעולם לא יעכב מלגות ללוחמים או חוקים שירחיבו את הסיוע ללוחמי צה"ל".

גנץ המשיך לפורר את היחסים העדינים בין חברי האופוזיציה העתידית, כשהוא מפורר את כל המסרים של 'יש עתיד', לדבריו: "אני לא חושב שהמפלגה הנבחרת מטורללת, אבל כן חושב שהקיצוניות שבה מסכנת את ישראל. אנחנו, כמו כל הרב הממלכתי, בעד תיקונים במערכת המשפט, אבל נגד מהפכה שלטונית שתפגע בעקרונות היסוד שעליהם קמה המדינה. אנחנו נכונים להיאבק על זכויותינו ולשמור על ביטחוננו.

דבריו של גנץ

"אנחנו לא נרד מהארץ, לא נפסיק להתגייס, לא נעשה מרד מיסים ולא נקרא לאוטונומיה בעיר תל אביב. אבל אני שואל את נתניהו - אם זה אנחנו, אז מה אתם? אתם אלו שתפרקו את בית המשפט העליון? אתם תהפכו את המשטרה לכלי שרת בידי פוליטיקאים ותהפכו את הצבא לנכה בטיפול ביהודה ושומרון? אתם אלו שתסגרו את צבא העם? אם אלו אתם, אתם תיכשלו. אזרחי ישראל רואים, צופים ורושמים".

גנץ עקץ בסוף דבריו גם את הסיכומים שנעשו עם המפלגות החרדיות ואמר: "כידוע לכם, לפחות למי שעשה צבא, לכל שבת יש מוצאי שבת. מכובדיי, 12 הקולות של המחנה הממלכתי יפעלו כדי להפיל את הממשלה בכל הזדמנות שתהיה. הגם שכך, כשחיי אדם יונחו על הכף ואופייה הדמוקרטי של ישראל יהיה בסכנה, אנחנו נהיה מול הגורמים הקיצוניים שיסחטו בכל דרך. נעשה זאת במליאה, בוועדות ובכל מקום שבו זה יידרש".

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, דיבר אף הוא בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת וכמובן שוב תקף לעייפה את חברי הממשלה הנכנסת.

"הממשלה הנכנסת מקימה ועדה מיוחדת כדי להעביר את חוק דרעי. חוק מושחת לגמרי, חוק פרסונלי לגמרי, שיש לו רק מטרה אחת: לאפשר לאדם שהורשע בפלילים להיות שר. אריה דרעי הוא עבריין סדרתי שישב בכלא, שוחרר, ואז חזר לסורו והורשע בעבירות מס חמורות. במסגרת הסדר הטיעון שלו הוא התפטר מהכנסת והתחייב בבית המשפט שהוא פורש מהחיים הציבוריים כדי לברוח מקלון נוסף".

לדברי לפיד: "עכשיו הוא גילה שבממשלה הקיצונית בתולדות המדינה אין דבר כזה חוקים. ביבי חלש, דרעי ידע שהוא יכנע לו כמו שהוא נכנע לכולם. אז במקום לעבור על החוק, אריה דרעי משנה את החוק. ככה הוא יסדר לעצמו להיות שר. הממשלה הנכנסת הודיעה שהיא תעביר בהליך מזורז תיקון לחוק יסוד הממשלה, שיאפשר לדרעי להיות שר הפנים, שר הבריאות, משנה לראש הממשלה, ובעוד שנתיים, האיש שהורשע בעבירות מס, רוצה להיות שר האוצר ואחראי על רשות המיסים. אלא שמרוב שכרון כוח ויהירות, הם שכחו דבר אחד: בקואליציה החדשה יש ארבעה אנשים שאסור להם להצביע על החוק הזה, מפני שהם בניגוד עניינים".

דבריו של לפיד

עוד אמר לפיד: "חבר הכנסת דוד ביטן, עומד בימים אלה לדין בגין שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים. הוא לא יכול להצביע על החוק הזה, מפני שזה ישפיע על גורלו. חבר הכנסת חיים כץ, הורשע רק לפני שנה בקשירת קשר להשגת מטרה באמצעים פסולים, הוא קיבל מאסר על תנאי, מועמד בימים אלה להיות שר. לחוק הזה יש כמובן השפעה ישירה עליו ולפיכך הוא בניגוד עניינים. חבר הכנסת בנימין נתניהו עומד בימים אלה לדין בשלושה תיקים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים. ברור מאליו שגם הוא נמצא בניגוד עניינים חמור ולא יכול להצביע על החוק הזה. וכמובן, אריה דרעי עצמו נמצא בניגוד עניינים מובהק. הוא הורשע בהסדר טיעון, והחוק הזה פועל לטובתו באופן ישיר, הוא נכתב בשבילו, הם אפילו לא ניסו לטעון אחרת או להכחיש את זה".

"הארבעה האלה", אמר לפיד לסיום דבריו: "לא יכולים לשבת במליאת הכנסת ולהצביע על החוק הזה. אנחנו נוציא היום פניה דחופה ליועצת המשפטית לכנסת למנוע מארבעתם להצביע על החוק בגלל ניגוד עניינים מובנה וחמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר