"והשיב"

המדינה דורשת מפאינה קירשנבאום להשיב מיליוני שקלים

קירשנבאום, המרצה תקופת מאסר של שבע שנים וחצי בכלא לאחר שהואשמה בעבירות שוחד, נדרשת ע"י הפרקליטות להשיב לקופת המדינה סכום עתק על סך 5 מיליון ש"ח (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פאינה קירשנבאום במהלך משפטה (צילום: רועי עלימה/פלאש 90)

לא מפסיקה להסתבך: סגנית השרה וחברת הכנסת לשעבר, פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) נתבעת בתביעה אזרחית ע"י המדינה, להשיב לקופת המדינה סכומי עתק אשר אותם הרוויחה הפוליטיקאית במסגרת עבירות השחיתות אותן ביצעה ואשר בגינן היא מרצה תקופת מאסר לא מבוטלת בכלא.

פרקליטות המדינה הגישה בקשה לבית המשפט במחוז תל אביב, תביעה אזרחית על סך 5 מיליון ש"ח כנגד פאינה קירשנבאום ועוד מיליון ש"ח כנגד רמי כהן שהורשע באותה פרשה יחד עם סגנית השרה לשעבר וחברת הכנסת מישראל ביתנו.

מהות התביעה החדשה: שלילת הרווחים הבלתי חוקיים מקירשנבאום, זאת בנוסף לחצי מיליון ש"ח אותם כבר השיבה קירשנבאום לאור הרשעתה לפני כשנה וחצי.

ישלמו 6 מיליון ש"ח? רמי כהן ופאינה קירשנבאום עם עורכי דינם (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

לפי כתב התביעה (האזרחית) קירשנבאום "התעשרה שלא כדין, תוך ניצול תפקידה ומעמדה הציבורי והפוליטי ובשל כך היא חייבת למסור לידי המדינה את כספי השוחד האסורים". קירשנבאום, שהורשעה בעבריות של שוחד, הלבנת הון, מרמה, עבירות מס, הפרת אמונים ועוד, מתבקשת עתה להשיב לקופת המדינה את כל הסכומים הישירים והעקיפים אותם הרוויחה לפי פסיקת בית המשפט בשנת 2021.

עוד צוין בתביעה, כי קירשנבאום קיבלה כספי שוחד בעבור העברת כספי ציבור, תוך הצגת היצג כוזב כלפי המדינה לפיו פעולתה נעשית משיקולים ענייניים, כאשר בפועל פעולתה הוכוונה ע"י מניעים פסולים. שותפה לעבירה, רמי כהן המרצה תקופת מאסר של 30 חודשים, נתבע במסגרת כתב התביעה להשיב לקופת המדינה סך של 1,000,000 ש"ח, זאת בנוסף ל180,000 ש"ח אותם שילם כקנס במסגרת גזר הדין משנת 2021.

בכתב התביעה צויין כי מדובר באחת מפרשיות השחיתות הגדולות והחמורות בתולדות המדינה וכי מדובר היה בדפוס פעולה מתוחכם ושיטתי אותן יצרו לעצמם השניים. "כעת", מציינת הפרקליטות בכתב התביעה, "מחובתה של המדינה לתבוע את השניים בכדי להשיב למדינה את הסכומים שיצאו מקופתה שלא כדין"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר