מיו"ר הכנסת ועד חוק הגיוס

נתניהו יודיע היום להרצוג: "עלה בידי"; אלו המכשולות עד להשבעת הממשלה

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יודיע היום לנשיא יצחק הרצוג - "עלה בידי להרכיב ממשלה", ובכך יפתח את המירוץ האחרון עד להשבעת הממשלה ביום חמישי הבא או ביום שני בעוד שבועיים | נתניהו יצטרך להתמודד כעת עם חלוקת התיקים בתוך הליכוד | דיווח: הליכוד והחרדים סיכמו ש'חוק הגיוס' לא ייקבע כעת אלא יידחה לאחר הקמת הממשלה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
"עלה בידי"; בנימין נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"עלה בידי להרכיב ממשלה", כך צפוי היום (רביעי) בנימין נתניהו, ראש הממשלה המיועד, להודיע בפעם השישית, לנשיא המדינה יצחק הרצוג, זאת רגע לפני תום המועד בחצות הלילה. לאחר שיודיע לנשיא בשיחת טלפון, הודעה תועבר גם ליו"ר הכנסת וכך יהיה לנתניהו שבוע נוסף עד להשבעת הממשלה.

בנתיים, הקואליציה ממשיכה לקדם את הליכי החקיקה החשובים לה. "חוק בן גביר" המעניק סמכויות לשר לביטחון לאומי, אושר בקריאה ראשנה וצפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית, זאת לצד קידום שני חוקים נוספים - "חוק סמוטריץ'", שיאפשר למנות שר עם סמכויות במשרד הביטחון ו"חוק דרעי" שיאפשר לאריה דרעי לכהן כשר ויעלה להצבעה במליאה בשבוע הבא.

היעד של נתניהו הוא להשביע את הממשלה ביום חמישי הבא, לאחר סיום החקיק, זאת למרות שהוא יוכל להשביע את הממשלה גם ביום שני בעוד שבוע וחצי.

יערה שפירא וזאב קם דיווחו הבוקר ב'חדשות כאן' כי נציגי הליכוד ונציגי המפלגות החרדיות סיכמו לדחות את סיכום פרטי מתווה 'חוק הגיוס' לאחר הקמת הממשלה ולא לכלול את עקרונות החוק בהסכם הקואליציוני, זאת לאחר שהוויכוח בין הצדדים על פרטי החוק לא נפתר כרגע.

עוד דווח כי בהסכם הקואליציוני עצמו יסתפקו הצדדים במשפטים שידברו על העיקרון של חשיבות לימוד התורה ועל הצורך להבטיח שלומדי תורה יוכלו להמשיך ללמוד וכן התחייבות לחוקק את חוק יסוד לימוד התורה לצד חוק הגיוס.

הסיבה לכך, לפי הדיווח, היא הרצון של שני הצדדים שלא לעורר מהומה ציבורית ותקשורתית בעיתוי הזה סביב הנושא.

במקביל לכך, נתניהו כעת צפוי להתחיל לחלק את תפקידי השרים, סגני השרים וראשי הוועדות בין חברי הכנסת של הליכוד, ולפניו צפויה מלאכה מורכבת.

לפי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', נתניהו הצליח לשכנע את יריב לוין לעזוב את תפקיד יו"ר הכנסת לטובת תיק המשפטים, כך שתפקיד יו"ר הכנסת יתפנה לטובת אחד הח"כים, כאשר לפי המסתמן התפקיד לא יועבר לדודי אמסלם שקיבל הצעה לתפקיד כלכלי משמעותי. מנגד, אמסלם - כך לפי הדיווח - העביר מסר כי הוא רוצה את תיק המשפטים או יו"ר הכנסת, אחרת לא ייכנס לממשלה ויישאר ח"כ.

נתניהו, פועל לפרק את קואליציית ישראל כץ, דוד ביטן ודודי אמסלם ומתכוון לתת לפחות לשניים מהם תפקיד בכיר.

עדיין לא ברור מי בליכוד יקבל את התפקידים הבכירים שנותרו בידי המפלגה, בהם - יו"ר הכנסת, תיק הביטחון, תיק החוץ ותיק התחבורה. יחד עם זאת, המועמד הכמעט ודאי לקבל את תיק הביטחון הוא יואב גלנט. לפי הדיווח של מורן אזולאי ב-ynet, אמיר אוחנה, רון דרמר וישראל כץ מתמודדים על תפקיד שר החוץ, ונתניהו שוקל רוטציה בתפקיד הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר