פיצול הסמכויות ממשרד הביטחון

הרמטכ"ל שוחח עם נתניהו ומחה: 'ישברו את שרשרת הפיקוד'

הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח עם ראש הממשלה הנכנס נתניהו ומחה בפניו על ההסכם הקואליציוני לפיו יועברו סמכויות לבן גביר וסמטריץ' (פוליטי, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בשיחה הנחשבת לחריגה, שוחח הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עם ראש הממשלה הנכנס נתניהו ומחה בפניו על השינויים הצפויים במשרד הביטחון וצה"ל.

בשיחה, כך על פי הפרסום ב'חדשות 12', מחה על מתן הסמכויות ביו"ש לבן גביר וסמוטריץ'. כוכבי עצמו צפוי בקרוב לסיים את תפקידו.

"השינויים שסוכמו שוברים את שרשרת הפיקוד ופוגעים בריבונות של אלוף פיקוד המרכז ובאחריות של צה"ל בשטחי יהודה ושומרון" אמר כוכבי לנתניהו.

בהמשך השיחה התריע בפני נתניהו כי השינויים עשויים לפגוע במעמד הבין לאומי של ישראל, זאת בהתחשב בשינויים אותם רוצה לעשות ממשלת נתניהו השישית, דבר שעשוי להצטייר כדין נפרד לפלסטינים ויהודים.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לחשיפת דבר השיחה, שהתקיימה בהסכמת ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ: "בניגוד לאחרים - לא נתייחס לשיחות עם בכירי מערכת הביטחון".

מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה"ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר