השיחה עם נתניהו

"10 שנות צינון לפחות"; סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל כוכבי

הרמטכ"ל היוצא כוכבי שוחח אתמול עם ראש הממשלה המיועד נתניהו, ומתח לו קווים אדומים, בתגובה, סמוטריץ' ובן גביר תקפו: "רמטכ"לים צריכים צינון של עשר שנים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוכבי ונתניהו בימים אחרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הרמטכ"ל אביב כוכבי שאמור לסיים את תפקידו בימים הקרובים, שוחח עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בנוגע למהלכי חקיקה שלטענתו יפגעו בצבא, סמוטריץ' תקף היום (שלישי) את השיחה והסביר מדוע רמטכ"לים חייבים צינון.

הרמטכ"ל הביע בפני נתניהו דאגה מהכוונה להכפיף את מג"ב ביהודה ושומרון לשר לביטחון הפנים ולהעביר את האחריות על המנהל האזרחי לשר המיועד במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

כוכבי גם טען בפני נתניהו, כי ההתקפות נגד בכירי הצבא, הן למעשה פוגעות בצבא. נתניהו הבהיר בשיחה כי הוא מעניק גיבוי מלא לצבא.

סמוטריץ' תקף את השיחה ואמר: "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

השר המיועד לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, גיבה את סמוטריץ' ואמר: "מחזק את חברי, יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ, שקורא לשמור על צה"ל נקי מפוליטיקה ולא משרת אג׳נדה של אדם כזה או אחר ועל כן נכון להאריך את תקופת הצינון למי שכיהן בתפקיד הרמטכ"ל. בשנים האחרונות ראינו מצעד של רמט"כלים שמיהרו לרוץ לפוליטיקה עם תום תקופת צינון קצרה".

"תקופת הצינון הקצרה הביאה לתחושה בציבור שקיימת פוליטיזציה בצה״ל, ישנו חשש אמיתי שהתנהלות הרמטכ״ל ששואף להשתלב בחיים הפוליטיים, תהיה מכוונת במטרה לצבור נקודות בציבור, שיעזרו לו פוליטית", אמר בן גביר.

שר הביטחון היוצא בני גנץ תקף את סמוטריץ' ואמר: "מי שרוצה לשמור על צה״ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה״ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה"ל".

עוד אמר גנץ: "אני מגבה את הרמטכ"ל שהוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ונושא באחריות. רמטכ"ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות. חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה"ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ"ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר