גפני התעמת • צפו

"קפצת ברגע ששמעת על ילדים חרדים"; ויכוח סוער בכנסת

בדיון בועדת הכספים בראשותו, תקף גפני את חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד: "אתה רק שומע את המילה חרדי ואתה ישר קופץ" (פוליטי TV)

איצלה כץ | כיכר השבת |

"המדינה חזרה לקבל מכבודו הוראות": עימות התרחש היום (רביעי) בדיון שגרתי בוועדת הכספים על תקצוב מוסדות החינוך. אחת הדרישות הראשונות של יהדות התורה היתה חוק חינוך חינם מגיל 0-3 וכן העלאת שכר המורים החרדים לשיעור של עד כ-75% משכר המורים בחינוך הממלכתי. חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) הביע את חוסר שביעות רצונו מהדרישות החרדיות. יו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני, לא נותר חייב.

"אני רוצה להגיד לחבר הכנסת בליאק", פנה היו"ר החרדי של הוועדה לכיוונו של בליאק. "הפניה שהיתה כאן של משרד החינוך, היא פניה שגרתית שמגיעה כל הזמן. מתי 'נדלקת' על העניין וביקשת לעצור?" שאל גפני את בליאק ומיד השיב: "מהרגע שראית את הילדים החרדים. את החינוך העצמאי. את מעיין החינוך התורני. לא שאלת על מערכת שלימה שנמצאת בתוך הפניה הזו" תקף גפני בחריפות.

גפני המשיך: "לא ביקשת התייעצות סייעתית, לא ביקשת ריביזיה, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה וזה בסדר גמור. תישן עם עצמך בלילה!". בליאק התערב והדגיש כי הו "בסדר עם עצמו בלילה". גפני זעם: "בסדר! מותר לי לומר מה שאני רוצה! בשביל זה יש לי חסינות..."

גפני הוסיף ותקף: "אתה בלאו הכי תדבר נגדי אבל אני, מבחינתי, כל ילד הוא ילד. אני נלחם בשביל ילד גם אם הוא בחינוך הממלכתי. אני נלחם בשביל ילד בחינוך הממלכתי דתי ואני נלחם בשביל ילד בחינוך החרדי. אצלך יש שוני!" האשים גפני את הח"כ מ'יש עתיד'.

גפני הנסער הוסיף ואמר: "אני לא אבקש התייעצות סייעתית כשמשרד החינוך מביא לכאן כל מיני דברים שאינם לרוחי". ולדימיר בליאק, שהיה נראה נבוך מהדברים הישירים של גפני מיהר להגיב: "חבל שלא רשמתי את כל הבקשות שלך להתייעצות סייעתית בשנה האחרונה". גפני נראה כמי שציפה לתגובה ומיהר לתקוף את בליאק: "אז למה עכשיו אתה עושה את זה? אני עשיתי את זה בגלל שהייתי אופוזיציה!".

כאן החל ויכוח מעט הזוי ביו השניים. בליאק: "ואני עכשיו?" גפני: "מה אתה?" בליאק: "אני אופוזיציה". גפני: "אז למה אתה לא מגיש בקשה להתייעצות סייעתית על כל העברה? אני הגשתי בקשה כזאת על כל העברה! למה אתה מגיש רק על הילדים החרדים?".

צפו בתיעוד הויכוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר