גזירות ליברמן - הסוף

ביומו הראשון בתפקיד: השר סמוטריץ' מבטל את המס על חד פעמי ושתייה ממותקת

סוף לגזירות שרבים ראו בהם פגיעה בציבור החרדי: שר האוצר הנכנס סמוטריץ׳ הנחה להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה • השרה להגנת הסביבה היוצאת תמר זנדברג תקפה: "פוליטיקה קטנונית" (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שתיה מתוקה. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שר האוצר הנכנס, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הנחה היום (ראשון) בתום פגישת הנהלה ראשונה במשרד, להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

המס על הכלים החד פעמיים והשתיה המתוקה הוחל בידי שר האוצר הקודם, בממשלה היוצאת, אביגדור ליברמן. על אף שהדבר נומק בטעמי בריאות וסביבה, רבים ראו בהם ניסיון לפגיעה ישירה בציבור החרדי.

סמוטריץ כבר הודיע בעבר, עוד לפני הבחירות, כי במידה ויבר לתפקיד יבטל את המיסים. "המס על החד פעמי ועל השתייה המתוקה יבוטל חד-משמעית אין בזה שאלה בכלל", אמר בחודש כסלו, בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM.

השרה להגנת הסביבה היוצאת תמר זנדברג הגיבה להחלטת סמוטריץ ותקפה: "הממשלה החדשה נותנת לפוליטיקה קטנונית לחרב את הסביבה והבריאות. במקום להתקדם ההחלטה הזאת מחזירה אותנו שנות אור אחורה. חוץ מאצבע בעין ביטול המס יתרום רק לזיהום ולתחלואה. אני קוראת לשרה להגנת הסביבה החדשה להתנגד נחרצות למהלך המזיק הזה".

מוקדם יותר היום נכנס סמוטריץ' לתפקידו כשר האוצר. בטקס חילופי השרים שנערך היום נשאו דברים גם השר היוצא אביגדור ליברמן ומנכ״ל המשרד רם בלינקוב.

(צילום: רפי בן חקון/לע״מ)

השר הנכנס, בצלאל סמוטריץ׳, אמר בנאומו בין היתר: "עם כניסתי למשרד האוצר כעת, אני מחוייב למשימה אחת - כלכלת ישראל וטובת מדינת ישראל ואזרחיה. השר אביגדור ליברמן ואני מסכימים על הרבה מאוד דברים. אני איש של כלכלה חופשית שמעוניין להסיר חסמים, ולשכלל את השוק החופשי והתחרות כמה שיותר".

סמוטריץ' הוסיף: "במשרד האוצר יושבת הסיירת של המגזר הציבורי, ואני בא לכאן עם המון ענווה ורצון ללמוד כדי לקדם את מדינת ישראל, לחזק את הכלכלה ואת הכנסות המדינה, ולאחר מכן גם לאתר את האוכלוסיות שזקוקות לסיוע. אנחנו עומדים לפני תקופה מאתגרת, של אירועים כלכליים כמו האינפלציה והעלאת הריבית, ואני מאמין שאנחנו נצלח אותה ונביא לישראל אמון במערכת הפיננסית וכפועל יוצא מכך משקיעים.

"אני חושב שכולנו פועלים בהמשכיות, וכחלק מכך גם אני. השר ליברמן עשה פה עבודה טובה מאוד והוביל צעדים אמיצים ותקדימיים, ואני מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי, ולהשאיר כאן משרד אוצר חזק יותר גם לשר שיגיע אחריי".

ח"כ יעקב אשר בירך על ההחלטה ומסר: "שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מוכיח כבר ביומו הראשון בתפקיד שאצלו מילה זו מילה וחמלה זו חמלה. הוראתו להסיר את המסים האכזריים שהטיל ליברמן היא בבחינת סור מרע, ואני בטוח שאותה חריצות תלווה אותו גם בעשה טוב בטיפול מיידי בירושה הקשה שליברמן השאיר לנו עם גל עליות המחירים המשתולל כעת במשק".

ח״כ אורי מקלב הגיב אף הוא ואמר: "מיסים אלו לא באו לסייע לציבור אלא רק כהחלטה רעה שנועדה לפגוע בציבור ולא מקצועית. אנחנו מברכים את שר האוצר סמוטריץ שביטל מס זה, כפי שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. פעולה זו מביאה את מדיניות הממשלה החדשה לפעול למען האזרחים ולא כנגדם. כעת משבוטל הצו נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר