"מגיע לך יותר"

ח"כ יולי אדלשטיין מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון; הח"כים בירכו

ועדת החוץ והביטחון בחרה פה בח"כ יולי אדלשטיין לעמוד בראשה בכנסת ה-25; ח"כ דוד ביטן בירך: "היה מגיע לך יותר מהוועדה הזאת" וח"כ גפני אמר: "מגיע לך את הכי טוב בכנסת" | תיעוד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונות: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (שלישי), פה אחד, את המלצת ועדת הכנסת, ובחרה בח"כ יולי אדלשטיין לעמוד בראשה בכנסת ה-25.

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר כי "בכל התחומים יש פיקוח של התקשורת ושל הציבור, וברוך השם אנחנו, למרות כל זעקות השבר, עדיין מדינה דמוקרטית עם תקשורת חופשית. בנושאי הוועדה הזו, אם אנחנו לא נפקח על המערכות הכי חשובות והכי רגישות, אף אחד לא יפקח. הציבור לא קורא סקירות מודיעין עם הקפה של הבוקר, וטוב שכך. אנחנו נעשה את זה ונפקח על כל הגופים עבורו".

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')

ח"כ אופיר כץ, יו"ר ועדת הכנסת, שפתח את הדיון בירך ואמר: "אני בטוח שתביא לפה את הניסיון ואת היכולות המיוחדות שלך שראינו בכל אחד מאין ספור התפקידים שמילאת בכנסת ובממשלה". ח"כ כץ העלה את המלצת ועדת הכנסת למינויו של ח"כ אדלשטיין להצבעה, וזו אושרה, כאמור, פה אחד.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, היה ראשון המברכים: "שמח מאוד להיות כאן זמן קצר לאחר מינויו של ניצב משה אדרי למנכ"ל הכנסת. כשאני נכנסתי לכנסת הייתי חבר בחמש ועדות, אך כמי ששירת 12 שנים בביטחון המדינה, זו הוועדה שהייתה הקרובה ביותר לליבי. יו"ר הכנסת דאז, ויו"ר הוועדה היום, כיבד אותנו לא פעם ולא פעמיים בנוכחותו בדיונים החשובים ואני מבטיח לגמול לו באותו אופן.

"מדינת ישראל, גם אחרי יותר מ-70 שנותיה, היא המדינה המאויימת ביותר בעולם. כל פעולה של אחרון החיילים יכולה להשפיע על מדיניות החוץ של ישראל, ומכאן החיבור בין חוץ לביטחון. אני יכול לקבוע, כמי שהיה בשני הצדדים, גם בוועדת המשנה למודיעין וגם בקבינט, שחברי הוועדה מעודכנים יותר. זוהי זכות גדולה לשרת את המדינה בוועדה זו. אני רוצה לאחל לך יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין, ולחברי הוועדה בהצלחה גדולה".

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, אמר לאדלשטיין: "מגיע לך יותר מהוועדה הזו, אבל אם אתה כבר פה אני יודע שתעשה את העבודה כמו שצריך. כמי שעמד באומץ מול הסובייטים, בטוח שתעמוד באומץ מול אויבינו כעת".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "מגיע לך את הכי טוב בכנסת, וועדת החוץ והביטחון היא הטובה ביותר... אולי יש עוד ועדה אחת כזו...".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר: "ראיתי אותך מתפקד במצבי חירום, כשר הבריאות, ואני יו"ר ועדת חוקה. ראיתי את קור הרוח, ראיתי את חוסר הוויתור על מה שחשוב, ואני בטוח שזה ילווה אותך גם כאן".

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')

ח"כ בועז ביסמוט: "לדעתי יהיו רפורמות בנושאי החוץ, תחת הליכוד, בשנים הקרובות, ואולי גם בביטחון, ואתה האיש המתאים לעשות זאת".

ח"כ אלמוג כהן: "הצלחתך היא הצלחתו של עם ישראל. מאחל לנו ועדה מאוד משעממת. אבל בטוח שבעתות חירום אתה האיש שאשא אליו את עיני, בביטחון מלא, וביכולות שלך להשרות מנהיגות וקור רוח. נשמש לך כתף בכל החלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר