סמוטריץ' נגד כוכבי

"ישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה"

בתגובה לדברי הרמטכ"ל כי "ליהודה ושומרון יש מפקד אחד", אומר השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' כי כוכבי התבלבל: "האחריות הועברה אלי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', עולה היום (שישי) למתקפה נגד הרמטכ"ל אביב כוכבי, בשל דבריו נגד חלוקת הסמכויות ביו"ש.

כוכבי אמר בסבב ראיונות הפרישה שהעניק כי "לא יכול להיות שיהיו שני מפקדים ביהודה ושומרון. העבודה שמג"ב עושה ביהודה ושומרון היא מצוינת ואני מקווה שהמצב הזה יישאר בדיוק כפי שהוא היום".

"שרשרת הפיקוד חייבת להישמר. זה אומר שמי שמפקד על הכוחות הוא מפקד אוגדת איו"ש ומעליו אלוף הפיקוד. כולם נתונים לפקודות, להנחיות, לנהלים ולמדיניות של מפקד הפיקוד ושל הרמטכ"ל".

בתגובה אומר סמוטריץ' כי "אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו".

הוא הסביר את ההגיון: "צה"ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה"ל".

"ובכלל, כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מתפ"ש והמנהא"ז הועברה אלי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר