קבלת פנים לרמטכ"ל

החמאס בתיעוד ראשון של אברה מנגיסטו: "עד מתי אני נמצא בשבי, אני וחבריי" • צפו

שעות ספורות אחרי טקס חילופי הרמטכ"ל, ארגון הטרור חמאס מפרסם לראשונה תיעוד של אברה מנגיסטו, הישראלי השבוי בעזה | בסרטון הוא נראה אומר: "אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה, בשבי, אני וחבריי" | ויש גם מסר לרמטכ"ל החדש • צפו (מדיני)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: החמאס)

שעות ספורות אחרי טקס חילופי הרמטכ"ל, עם כניסתו של רב אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס מפרסמת לראשונה תיעוד, לטענתם, של אברה מנגיסטו, הישראלי ממוצא אתיופי השבוי בעזה.

בסרטון, שנועד להפעיל לחץ על ישראל להגיע לעסקת שבויים עם החמאס, נראה אברה מנגיסטו במצב טוב, יושב מול מצלמה, ומעביר מסר קצר.

"אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה, בשבי, אני וחבריי", הוא אומר בפתח הסרטון ומקריא את מה שנכתב לו לומר, עם הטעויות הקבועות של החמאס: "אחרי השנים הארוכות, מהכאיבה (אחרי שנים ארוכות של כאב. ח"ג) איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו (שידאגו לגורלנו. ח"ג)".

בפתח הסרטון, כותבים בחמאס: "גדודי אל-קסאם מדגישים את כישלונו של הרמטכ"ל היוצא "כוכבי" וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דמיוניים והזויים", ויש גם מסר לרמטכ"ל החדש: "הרמטכ"ל הנכנס "הלוי" צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו".

בהמשך הסרטון, הם מצטטים את כוכבי, שאמר: "אני מצטער צער גדול שלא הצלחנו לפתור את הנושא של החזרת החיילים בתקופתי", וכותבים לרמטכ"ל החדש: "קודמך השאיר לך הרבה צער ושקרים".

יאלו מנגיסטו אחיו של אברה, אמר בתגובה כי "זאת הפעם הראשונה שאני רואה אותו אחרי שמונה שנים זה סרטון מרגש, מרגש לראות אותו, הוא דומה לאברה אבל אנחנו לא בטוחים במאה אחוז שזה הוא, אנחנו ממתינים שגורם ישראלי רשמי יצור איתנו קשר".

גורם ביטחוני אומר ל'כיכר השבת' על פרסום הסרטון של חמאס: "זו לוחמה פסיכולוגית זולה וצינית".

משרד ראש הממשלה מסר בעקבות הסרטון כי "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל".

הישאם א־סייד בסרטון שפורסם לפני כחצי שנה

כזכור, מנגיסטו, הסובל מבעיות נפשיות וטופל על ידי שירותי הרווחה, הגיע ביום שישי בתחילת חודש ספטמבר בשנת 2014, לגבול הסמוך לזיקים. תצפיתנים של צה"ל זיהו אותו חוצה את הגבול, אך בתחילה חשבו שמדובר באזרח פלסטיני הנכנס לרצועה. רק לאחר שהכוח הצבאי הגיע לזירה הובן שמדובר בישראלי יהודי, מאחר ובתיק שהשאיר אחריו - כשעבר את גדר הגבול - היה ספר תנ"ך.

לפני כחצי שנה, פרסם החמאס תיעוד המוכיח כי אכן חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים המוחזק בידיה. מדובר היה באזרח בדואי בשם הישאם שעבאן א־סייד, שחצה את הגבול עם רצועת עזה דרך המטעים של קיבוץ ארז.

א־סייד, צעיר בדואי תושב חורה החולה בסכיזופרניה, נראה בתיעוד של חמאס כשהוא מונשם - כאשר הם מראים את תעודת הזהות שלו ואת הטלוויזיה הדולקת ברקע עם שידורי חדשות עדכניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר