מנגיסטו יוחזר?

דיווח: מצרים מנסה לחדש עסקת שבויים בין ישראל לחמאס

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כי המתווך המצרי בין ארגון הטרור חמאס לישראל, מעוניין לקדם שוב השלמה של עסקת חליפין (חדשות, מדיני)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אברה מנגיסטו (צילום: חמאס)

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כי המתווך המצרי בין ארגון הטרור חמאס לישראל מעוניין לקדם שוב השלמה של עסקת חליפין, שתוביל בשלב הראשון לשחרור השבויים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, בנוסף למידע על גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול.

על פי הדיווח, בחמאס מעוניינים בהשלמת עסקה כזו במסגרתה הם דורשים את שחרור כל האסירים שנעצרו מחדש לאחר ששוחררו בעסקת שליט.

בעיתון נטען כי המצרים ממתינים לעמדת ישראל לגבי חידוש המשא ומתן, ונמצאים בתהליך של יצירת קשר עם הממשלה החדשה.

כזכור, השבוע, שעות ספורות אחרי טקס חילופי הרמטכ"ל, עם כניסתו של רב אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס פירסמה לראשונה תיעוד, לטענתם, של אברה מנגיסטו, הישראלי ממוצא אתיופי השבוי בעזה.

בסרטון, שנועד להפעיל לחץ על ישראל להגיע לעסקת שבויים עם החמאס, נראה אברה מנגיסטו במצב טוב, יושב מול מצלמה, ומעביר מסר קצר.

"אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה, בשבי, אני וחבריי", הוא אומר בפתח הסרטון ומקריא את מה שנכתב לו לומר, עם הטעויות הקבועות והמשעשעות למדי של החמאס: "אחרי השנים הארוכות, מהכאיבה (אחרי שנים ארוכות של כאב) איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו (שידאגו לגורלנו)".

ייתכן מאד ועיתוי פרסום הסרטון מגיע על רקע המגעים והרצון לקדם עסקה כזו כשהסרטון משמש כאמצעי לחץ על ישראל להשלים את העסקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר