הטלטלה במערכת הפוליטית

נתניהו בביתו של דרעי: "כשאח שלי במצוקה אני בא" • קריאות תמיכה "הוא זכאי" ליד הבית

ראש הממשלה הגיע לביתו של יו"ר ש"ס - שעות אחרי פרסום הכרעת הדין הדרמטית בעניינו • ראשי הקואליציה קיימו שיחה משותפת (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נתניהו ביציאה מביתו של דרעי, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהפתעה וללא שהודיע על כך מראש, התייצב היום (רביעי) ראש הממשלה נתניהו בשכונת הר נוף בירושלים, כשעה לאחר פסק הדין של בג"צ בעניינו של דרעי, וקיים שיחה בארבע עיניים עם יו"ר ש"ס.

הפגישה ארכה מעט פחות משעה ובצאת נתניהו מן הבית החלו ההמונים שהתגודדו סביב הבית לשיר "אל תירא ישראל".

מוקדם יותר פרסמו ראשי מפלגות הקואליציה תגובה על פסיקת בג"צ בנושא דרעי והבהירו כי יפעלו "בכל דרך", כלשונם, על מנת "לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה בריבונות העם".

"קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד", פרסמו ראשי הקואליציה.

"מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי. אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

לפי הדיווח של העיתונאי יהודה שלזינגר, קודם פרסום ההודעה התקיימה שיחה טלפונית בת רבע שעה שבה השתתפו ראש הממשלה נתניהו וכן השרים לוין, קיש, גולדקנופף, גפני, סמוטריץ' ובן גביר.

במהלך השיחה ניסחו המשתתפים את ההודעה שפורסמה וסיכמו שלא להתראיין. אחד השותפים שאל האם דרעי יפוטר או צריך להתפטר ונתניהו טען כי זה לא הזמן והפורום לדיון בנושא.

הטלטלה במערכת הפוליטית

מוקדם יותר היום קיבלו עשרה שופטי בג"צ את העתירות נגד מינוי יושב ראש ש"ס, ח"כ אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית. הנימוק של השופטים לפסילת דרעי - הוא "חוסר סבירות קיצוני", השופטים הורו לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר אותו מתפקידו.

בהכרעה של השופטים נכתב: "בשל צבר הרשעותיו הפליליות של דרעי וכן בשל המצג שהציג בפני בית משפט השלום, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן, מן הראוי לפסול אותו".

נתניהו ביציאה מביתו של דרעי (צילום: חיים גולדברג)
חבר הכנסת ארבל מש"ס מחוץ לביתו של דרעי (צילום: חיים גולדברג)

כעת דורשים בש"ס לקדם חקיקה מהירה שתמנע מבג"צ לעסוק ב'עילת הסבירות' ולקדם חוקים נוספים בכדי להחזיר את אריה דרעי לשולחן הממשלה.

שר המשפטים יריב לוין המוביל רפורמה משפטים בימים אלו הגיב: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים - בוטלה.

"הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי ש״ס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה."

עוד כתב: "צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית - יתוקן במלואו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר