לא מכיר את ירושלים?

לפיד ניסה לברך את בן גביר וסמוטריץ' והתבלבל בשם השכונה

יו"ר האופוזיציה לפיד בירך על הקפאת הבניה בשכונת "הר נוף" הירושלמית וכשהתבררה לו הטעות המביכה - מחק וניסח מחדש. הגולשים גיחכו (מדיני)

איצלה כץ | כיכר השבת |
טעות פטאלית. יאיר לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

טעות מביכה: יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, ניסה להטריל את הממשלה הימנית. ב'ציוץ' ברשת החברתית 'טוויטר', פרסם לפיד הערב (רביעי) הודעה ובה הוא ברך את איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ על "גילוי אחריות והסרת התוכנית להרחבת השכונה היהודית בהר נוף" כלשונו.

הרשתות החברתיות לעגו לראש הממשלה לשעבר על בורותו וחוסר התמצאותו במפת עיר הבירה ירושלים. השכונה 'נוף ציון', אותה החליטו בסופו של דבר שלא להרחיב, הינה שכונה הממוקמת בקצה השני של ירושלים והיא סמוכה לשכונה הערבית 'ג'אבל מוכאבר' במזרח העיר. הר נוף, לעומתה, ממוקמת בקצה המערבי של עיר הבירה. בהמשך מחק לפיד את הציוץ - ופרסם אותו מחדש בהחלפת הטעות.

ההחלטה על הסרת התוכניות להרחבת שכונת 'נוף ציון' התקבלה בעקבות לחץ של האמריקאים. שגרירות ארצות הברית בישראל ביקשה מפורש מהדרג המדיני בישראל להסיר את התוכנית, זאת בשל הרצון להימנע ממבוכה בזמן ביקורו של ג'ק סאליבן - היועץ לביטחון לאומי של האמריקאים.

ג'ק סאליבן בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרמוג היום (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

סאליבן נחת הערב בישראל וכהפקת לקחים מהתקרית הדיפלומטית שאירעה בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי בתקופת שלטונו של אובמה, כאשר ההודעה על הרחבת הבניה בשכונת 'רמת שלמה' פורסמה בזמן ביקורו בישראל.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל פרסם את הודעתו של לפיד וכתב כי "אפילו גדולי השמאלנים לא מציעים להקפיא בניה בהר נוף". אחרים ברשתות החברתיות טענו כי עכשיו הם מבינים מדוע לפיד סירב לעבור לבלפור בעת כהונתו הזמנית כראש ממשלת המעבר: "הוא פשוט לא רוצה להיות שכן של דרעי", כתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר