העימות במליאה

טיבי תקף את ואטורי לאחר ההודעה שהופצה בשמו: "אתה מרוקאי? מה השם שלך?"

חבר הכנסת אחמד טיבי ניסה לעקוץ את סגן יו"ר הכנסת, לאחר שזה הורה על הורדתו של עופר כסיף מהדוכן, כשקרא למרי אזרחים (במליאת הכנסת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |

העימות בין חברי הכנסת מהרשימה הערבית ובין חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד, לאחר שהאחרון הורה במהלך הלילה (שלישי) להוריד מהדוכן את חבר הכנסת עופר כסיף, כשזה קרה למרי אזרחי, נמשך.

אחמד טיבי עלה לדוכן ותקף את ואטורי, שניהל את הישיבה. "תראו מה עשה יושב ראש הישיבה החדש", אמר טיבי, "הוציא הודעת דובר וכתב: ככה שם קץ למחבלים". עוד אמר טיבי: "מי שמחבל בעבודת הכנסת זה מי שפוגע בתקנון. תקשיב לאדם מנוסה למרות שהוא ערבי".

ואטורי קטע את טיבי ואמר: "אתם אלופים בשקרים, לא ראיתי הודעה כזו, יש לך 38 שניות לסיים". טיבי שלף את מכשיר הטלפון שלו והראה לואטורי הודעה שיצאה בשמו. חבר הכנסת מהליכוד הגיב: "איפה מחבלים לא ראיתי. לא אני כתבתי".

במהלך השיח בין השניים, שאל טיבי את חברי הכנסת על ואטורי: "מה השם שלו?". ואטורי הגיב: "תגיד מה השם שלך, אני אגיד מה השם שלי". טיבי: "אני אחמד". ח"כ ואטורי: "אני ניסים".

בהמשך, ח"כ ואטורי טען כי הוא אינו ח"כ נורווגי, וח"כ טיבי השיב לו: "אתה מרוקאי? אבל לא נורווגי, מרוקאי, לכן אסור להגיד עליך נורווגי".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר הלילה הורד עופר כסיף מהדוכן לאחר שקרא למרי אזרחי נגד הממשלה. ח"כ כסיף אף קרא לחברי הממשלה 'פשיסטים'.

כסיף סירב לרדת, סדרני הכנסת הוזעקו ע"י סגן היו"ר, והורידו את כסיף מדוכן הנואמים. סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי מסר לגבי האירוע: "במשמרת שלי, לא אתן לנצל את בימת הכנסת לפגוע במדינת ישראל ובסמליה".

ח״כ כסיף הגיב: "הפאשיזם הישראלי כבר כאן, לא פלא שמי שדוחף וממהר להפיכה משטרית ודיקטטורה תחת הכותרת ״רפורמה משפטית״ לא מכיר את ה א׳ ב׳ של תקנון הכנסת. זה לא ייגמר בהורדה מכוח מבימת המליאה -בניגוד לחוק. הם לא ינוחו עד שישתיקו כל קול מחאה וידכאו כל מרחב דמוקרטיה; כך נראית דיקטטורה. שביתה כללית היא הכלי שיעצור את הדהירה לשלילת כל החירויות שלנו וכך נעשה! ב-13.2 נשבית את הדיקטטורה; מרי אזרחי עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר