נאום הנשיא

הימין מתקפל? • דוד ביטן: "אין ברירה, חייבים להגיע לפשרה"

חבר הכנסת מהליכוד מתייחס לנאום הנשיא ומסכים כי צריך להגיע לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית: "נתניהו בניגוד עניינים ולא מתערב" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 וחיים צח לע"מ)

הבוקר שאחרי נאום הנשיא: חבר הכנסת דוד ביטן מסיעת הליכוד קרא הבוקר (שני) בראיון שהעניק לאפי טריגר בגלי צה"ל להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית שמקבלת הממשלה, בצל הביקורת הרבה.

"אין ברירה, חייבים להגיע לפשרה", אמר ביטן. הוא הוסיף: "נתניהו לא מתערב כי הוא בניגוד עניינים. אפשר להעביר בקריאה ראשונה את הצעת שני הצדדים, ובקריאה שנייה ושלישית להעביר הצעה אחת".

אמש הגיב סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, המוביל את הרפורמה, לנאומו של נשיא המדינה ומסר כי "יש בהצעתו מרכיבים חיוביים, ויש בה גם מרכיבים שמנציחים את המצב הלא תקין הקיים".

לוין הצהיר כי למרות הרוב המוצק של הקואליציה ולמרות שבמקרי עבר השמאל לא התחשב כלל בדעת הימין, "כפי שאמרתי לכל אורך הדרך, אני מוכן ומעוניין לקיים הידברות אמיתית עם חברי אופוזיציה שיסכימו לכך, וכדאי להתחיל בהידברות זו מיד".

"על מנת שההידברות לא תהפוך לאמצעי לגרירת רגליים כדי לעכב ולמנוע רפורמה מהותית ומשמעותית במערכת המשפט, אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה. לצד קידום החקיקה יש לכולנו מספיק זמן כדי שנוכל להידבר ולהגיע להבנות טרם הקריאה השנייה והשלישית", הבהיר לוין.

כזכור, הנשיא הרצוג נשא אמש נאום לאזרחי המדינה, ברקע הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה והמחאות החריפות כנגדה, והציע פשרה בעלת חמישה עקרונות בין התומכים בה ובין המתנגדים.

הרצוג קרא בדבריו לקואליציה לא להגיש את הצעת החוק כפי שהיא כעת בינתיים להצבעה ראשונה בכנסת. הוא טען כי "חבית הנפץ לפני פיצוץ" בעם, וכשידיו רועדות תיאר את מה שלדבריו מרגיש בנוגע לפילוג בעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר