"לפתוח בחקירה נגדו"

ראש עיריית תל אביב מסית: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"

ראש עירית תל אביב, רון חולאי, עלה לירושלים כדי להפגין מול בית המשפט העליון - נגד הרפורמה המשפטית המתוכננת של יריב לוין, ושחרר אמירה מסיתה ומסוכנת: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים" | סערה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שעלה הבוקר (שני) לירושלים, כדי להפגין נגד רפורמת לוין, עורר סערה באמירה שמתפרשת כביכול הוא קורא לשפיכות דמים ברחובות.

בריאיון לחדשות רשת מבית המשפט העליון, אמר ראש העיר של תל אביב: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".

חולדאי ניסה להסביר את האמירה המחרידה שלו מבחינה היסטורית: "זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".

ואם לא היה די בכל האמירות, חולדאי הוסיף: "את הפוליטיקאים לא מעניין התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים".

שר הבינוי והשיכון גולדקנופף, הגיב על ההתבטאות: "מחאות והפגנות הנעשות על פי חוק הינם כלי חשוב ונחוץ בדמוקרטיה, יחד עם זאת, אין מקום להסתה לאלימות ובוודאי לא על ידי מנהיגי ציבור. אני נחרד מרמת השיח אליה הדרדרנו במדינת ישראל בשבועות האחרונים הכוללת קריאות לשפיכות דמים דבר שלא יעלה על הדעת. על כולנו מוטלת החובה לנהוג בזהירות ואחריות, ללמוד מההיסטוריה הלא רחוקה לאן שיח אלים עלול להוביל חלילה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב בחריפות: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום. ‏הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

יו''ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז בתגובה להסתה של רון חולדאי: "אני מגנה בתוקף את דבריו החמורים של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר. הפסיקו את ההסתה וההמרדה נגד הממשלה שנבחרה כחוק רק בגלל שהיא פועלת לקידום הערכים בהם היא מאמינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר