למרות תחנוני הנשיא

ראשי האופוזיציה נאמו בהפגנת השמאל: "אין הידברות על פסקת ההתגברות"

רבבות חוסמים את הרחובות הסמוכים לכנסת בירושלים; לפיד ומיכאלי נאמו והתחייבו שלא להגיע להבנות עם הקואליציה: "אין משא ומתן עם מי שעומד לדין על חיסול מערכת המשפט ששופטת אותו" (חדשות, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"לא להידברות"; הפגנת השמאל מחוץ לכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות אלפי מפגינים מהשמאל משתתפים במחאה מול הכנסת בירושלים, נגד הרפורמה המשפטית. אם היה מי שחשב כי השמאל יאמץ את מתווה הנשיא נכונה לו אכזבה. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נאמה היום (שני) בהפגנת השמאל שמתקיימת מחוץ לכנסת והצהירה כי מפלגתה תתנגד לכל הידברות ומשא ומתן עם מפלגות הקואליציה בנושא הרפורמה במערכת המשפט.

בנאום לוחמני הצהירה מיכאלי כי "בכנסת ישראל יושבים אנשים שמנסים לבצע התנקשות בדמוקרטיה הישראלית ; לא ניכנע לשום 'הידברות' שקרית". מיכאלי הוסיפה כי "הניסיון לסמן את המחאה הזאת, הניסיון להרדים את מאות האלפים שיצאו היום לשבות, הניסיון למנוע מכם לצאת להפגין במילת הקסם השקרית "הידברות"- יכשל".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא נאום אם כי מעט פחות לוחמני מנאומה של יו"ר מפלגת העבודה: "המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות, אבל יגיע יום וכל אחד מהאנשים והנשים שנמצאים כאן בחוץ ברחוב, יוכל להגיד לילדיו: ביום שבו מדינת ישראל היתה צריכה אותי יותר מכל, הייתי שם. הפסדתי קרבות, אבל לא את המלחמה. לא שתקתי, והם שמעו את קולי".

לפיד נואם בהפגנה (צילום: אסי אפרתי)

לפיד הוסיף: "אני רוצה להגיד לכם מה קורה עכשיו בתוך משכן הכנסת, מעבר לגדר ולחומה ולשומרים, מעבר למשטרה ולמשמר הכנסת ולפרשים ולזרנוקים, אני רוצה שתדעו: הם שומעים אותנו. שומעים את הצעקה שלנו. שומעים את קולה החזק של האמת. שומעים את העוצמה שלנו ואת המחוייבות שלנו. הם מעמידים פנים שהם לא שומעים, הם מעמידים פנים שלא אכפת להם, אבל הם שומעים והם מפחדים".

לפיד הוסיף וטען כי אינו אנטי ציוני: "אנחנו יהודים, אנחנו פטריוטים, גם אנחנו עם ישראל. אם הם ימשיכו את הטירוף הזה, שלא ידברו אתנו על אחדות. אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים".

גם שר המשפטים לשעבר, חבר הכנסת גדעון סער (המחנה הממלכתי) נאם בהפגנה וטען כי בניגוד למיכאלי, הוא מוכן להידברות עם מפלגות הקואליציה על מתווה הנשיא אולם דווקא אנשי הימין דחו אותו: "הושטנו יד בעקבות דברי נשיא המדינה - הממשלה והקואליציה דחו את מתווה הנשיא ורמסו תחת מגפיהם את היוזמה של הנשיא".

סער עבר לתקוף את יריבו הפוליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו - תפסיק להתחבא מאחורי לוין ורוטמן. אתה כרגע באין כניסה - קח רוורס. קח רוורס. אתה תובס במערכה הזאת וכל מה שייזכר ממך זה איך ניסיתי לחרב את המשטר הדמוקרטי".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר