לאחר ההסתה הפראית

"המילים יהפכו למציאות"; תלונה במשטרה נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי

אחרי הדברים הקשים שאמר הבוקר רון חולדאי, שקרא לכאורה לשפיכות דמים, במפלגת הליכוד החליטו לא לשתוק והגישו נגדו תלונה למשטרה | חולדאי ניסה להסביר את האמירה החמורה שלו (חדשות בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לאחר שראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ספג גינויים מהקואליציה ומהאופוזיציה, על האמירות המסיתות והקשות שאמר הבוקר (שני), 'הליכוד' הגישו תלונה.

במפלגת הליכוד הגישו תלונה במשטרה, וכתבו: "ראש העיר תל אביב הסית לאלימות ומרד אזרחי וצריך לחקור אותו".

גם תנועת אם תרצו באמצעות האגף המשפטי, הגישה תלונה למשטרה, בה נאמר: "מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולא חוזרות משם בחזרה אלא בשפיכות דמים". דברים אלו מצטרפים לאיומים המפורשים בתאריך ה5.2 בנאומו בהפגנה בו אמר "ואם ייגמרו המילים – יתחילו המעשים".

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו: "אנו קוראים לפתוח בחקירה נגד רון חולדאי באופן מיידי, בטרם נראה את ההסתה שלו הופכת למציאות".

לאחר שדבריו עוררו סערה גדולה, חולדאי ניסה להסביר את דבריו ואמר: "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בראיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת!".

כזכור, בריאיון לחדשות רשת מבית המשפט העליון, אמר הבוקר ראש העיר של תל אביב: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".

"זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".

ואם לא היה די בכל האמירות, חולדאי הוסיף: "את הפוליטיקאים לא מעניין התחינה של הנשיא. אני פונה לכל האנשים הרציניים שמכירים את מדינת ישראל - צריך להבין שאין פה ימין או שמאל, יש פה רעים מול טובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר