מחאת השמאל | עדכונים שוטפים

לפני ההצבעה במליאה על הרפורמה: רוב המפגינים מחוץ לכנסת - התפזרו

כ-30 אלף מפגינים התאספו מחוץ לכנסת, להפגנת מחאה של השמאל נגד הרפורמה המשפטית | אלפי מפגינים פתחו בצעדה מסביב לכנסת, בסיומה התפזרו - ובמקום נותרו רק מאות מפגינים | בשעה 18:30 יחלו הדיונים במליאה על הרפורמה, שיימשכו מספר שעות - עד ההצבעה | יו"ר הכנסת אסר על הח"כים להכניס תיקים למליאה | עדכונים שוטפים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בשבט תשפ"ג | 20.02.23
צעדת השמאל בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כ-30 אלף מפגינים התאספו היום (שני) מחוץ לכנסת ישראל, להפגנת מחאה של השמאל והאופוזיציה נגד הרפורמה המשפטית שמובילים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן.

לאחר השעה 16:00, אלפי המפגינים יצאו ממתחם ההפגנה לצעדה סביב הכנסת, המשטרה נערכה לכך בכוחות גדולים. האלפים צעדו על רחוב בן צבי ונעצרו מול הכניסות לכנסת. פרשים ושוטרי יס"מ מאבטחים את הכניסה לכנסת מול אלפי מפגינים הצועקים: "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". בסיומה של הצעדה, רוב המפגינים התפזרו ובמקום נותרו רק מאות מוחים.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אסר על הח"כים להכניס תיקים למליאה, וזאת בשל החשש שח"כים מהאופוזיציה יכניסו אביזרים ויעוררו פרובוקציה במהלך הדיונים וההצבעה.

הרחובות החסומים לתנועה בירושלים:

  • רחוב אליעזר קפלן ייחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין).
  • רחוב רוטשילד ייחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.
  • רחוב הנשיא השישי ייחסם בקטע בין שד׳ רבין ועד צומת הרחובות מבקר המדינה - העלייה.
  • רחוב רופין ייחסם בקטע בין צומת הרחובות הזז-בן צבי ועד צומת הרחובות וולפסון-לורך נתנאל.
המפכ"ל בהערכת מצב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ההפגנה של השמאל מחוץ לכנסת, צפויה להימשך לאורך ההצבעה. מארגני המחאה מסרו כי "יום המאבק הלאומי מגיע לשיאו. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה! אין לדון על חוקים בלתי חוקיים בעליל".

החל מהשעה 6 בבוקר התקיימו עשרות מוקדי מחאה ברחבי הארץ ועשרות צירים נחסמו לתנועה לזמן קצר, בהם כביש 1 לכיוון ירושלים, נתיבי איילון וכביש החוף.

לקראת ההפגנה בירושלים מסביב לכנסת, המשטרה הציבה מחסומים כפולים למניעת התקרבות המפגינים למבנה.

המפגינים בדרכם מהרכבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מארגני ההפגנה הוסיפו ואיימו כי "אנו נעלה שלב במאבק וחברי הכנסת צריכים להבין: ההפיכה המשטרית לא תעבור. זה לא יקרה כי העם לא רוצה בכך. חברי וחברות הכנסת שיצביעו היום יצביעו על קריעת העם. בושה למי שיצביע בעד קרע בעם".

שר המשפטים לשעבר דן מרידור נשא דברים במחאה ופנה לנתניהו: " "אתה עוד יכול לעצור את זה עכשיו. תעצור רגע ותחשוב מה יישאר ממך ומהמורשת שלך. לא יזכרו את מה שעשית בסיירת מטכ"ל ולא באו"ם ולא בממשלה, יזכרו דבר אחד - האיש שהרס את מערכת המשפט והחריב את הדמוקרטיה הישראלית.

האיש שכדי להציל את עורו נתן לגיטימציה לגזענות ולכהניזם, אחרי שאנחנו הליכוד הוצאנו אותם מהמערכה. במקום ציונות - כוחנות. במקום צדק - בריונות. מורשת נתניהו תהיה המורשת של אדם שברח ממשפט, שפגע בציונות ושהחשיך את האור על המדינה."

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר: "אני בן 74, בן ללוחם אצ"ל. אני רואה את הזעם שיש בכם אבל גם את התקווה. אתם האור בקצב המנהרה.

אתכם השמיים הם לא הגבול. נלחמנו על הארץ שלנו לא על מנת לוותר עליה ללא קרב. לא ניכנע למי שלא עטו על גופם את מדי צה"ל ושהו רק באוהלה של תורה. לא נוותר על מפעל חיינו. מאחורינו בבית הזה האמור להיות כנסת ישראל מתכנסת כרגע כנסת יהודה. אנחנו כאן כדי להילחם את מלחמתנו על ישראל יהודית ודמוקרטית".

ההצבעה בכנסת צפויה להתקיים בשעות הערב, כאשר חברי הכנסת יצביעו בקריאה ראשונה, על שני סעיפים בחוק יסוד השפיטה. הסעיף הראשון - שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שיהיו בה 11 חברים שיורכבו משלושה שרים, שני ח"כים מהקואליציה, שלושה שופטים, ח"כ מהאופוזיציה ושני נציגי ציבור שימונו על-ידי שר המשפטים, והסעיף השני - מניעת ביקורת שיפוטית של בית המשפט בחוקי יסוד. השינויים ייכנסו לתוקף רק לאחר הקריאה השלישית בעוד כמה שבועות.

מפלגת 'ישראל ביתנו' של איווט ליברמן תחרים את ההצבעה על הרפורמה, מה שמצמצם את מספר המתנגדים בהצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר