בספרייה זועמים

שר החינוך יוזם חוק שיאפשר לפטר את שי ניצן מתפקידו

שר החינוך יואב קיש יוזם חוק חדש שעשוי לפגוע בעצמאות הספרייה הלאומית, דבר שיאפשר להדיח את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן מתפקידו בספרייה (פוליטי)

(צילום: מרים אלסטר, יותנן זינדל - פלאש 90)

השר יואב קיש יוזם חוק חדש, 'חוק הספרייה הלאומית', חוק שלדבריו יאפשר לשר האחראי לפקח על הנעשה בספרייה הלאומית.

המשמעות של החוק היא אפשרות של השר הממונה להדיח בעלי תפקידים בכירים בספריה - בהם שי ניצן, פרקליט המדיה לשעבר שהיה מעורב בחקירות נתניהו וכעת זוכה לשכר גבוה מאוד כעובד הספרייה.

סלי מרידור, יו"ר הדירקטוריון של הספרייה הלאומית הגיב לדווח שפורסם ב'ynet' ואמר: "הדרישה לשינוי החוק הייחודי לספרייה הלאומית, שנשמר בסטטוס-קוו כבר כשני עשורים, היא איום ממשי על המשך קיומו של אוצר העם היהודי לדורותיו.

האוצר הגדול ביותר של הספרייה הלאומית הוא אמון הציבור שבזכותו מפקידים אנשים פרטיים את יצירותיהם ואוספיהם לטובת הציבור כולו ולתועלת הדורות הבאים. פגיעה באמון הציבור תסכן את המשך הפקדת האוצרות הלאומיים בירושלים".

עוד אמר כי "הניסיון לשנות את החוק שנחקק במיוחד ובהסכמה רחבה, מבלי להיוועץ עם הגורמים המקצועיים והבעלים האחרים של הספרייה ושותפיה לשנות חוק שנחקק במיוחד וברוב קונצנזוס, הינה התערבות גסה, המאיימת על המשך קיומה של הספרייה הלאומית, אוצר העם היהודי לדורותיו וערש התרבות הישראלית.

אסור שהספרייה תהיה בת-ערובה של כל גורם פוליטי, באשר הוא, וזו הייתה כוונת המחוקק, ממשלות ישראל ושרי החינוך לדורותיהם. פגיעה בעצמאות הספרייה הלאומית הינה פגיעה במורשת הלאומית, וביכולתה של הספרייה להמשיך וליהנות מהתמיכה החיונית של התומכים הרבים, בארץ ובתפוצות, התורמים באופן פרטי את אוצרותיהם ומכספם על מנת להבטיח את המשך קיומו של המוסד הלאומי הכה חשוב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר