מתל אביב לירושלים

"יום השיבוש"; מיכאלי על תקיפת שוטרים: "לא נעים לא נורא"

אחרי שעות אל מחאות סוערות באיזור המרכז בהן נחסמו נתיבי איילון, המוחים עוברים לירושלים • לפיד: "אנחנו נמשיך להיאבק עד שננצח" (פוליטי, משפט)

(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

המחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט: אחרי שמוקדם יותר היום (רביעי) מפגינים חסמו את נתיבי איילון, המוחים עזבו את ההפגנות במרכז והתחילו להתקדם לכיוון ירושלים למחות מול הכנסת.

עד כה מאז החלו ההפגנות עצרה המשטרה 39 מפגינים, בהם טייס חברת 'אל-על' שבעברו שימש כטייס קרב. לצד זאת, בית החולים 'איכילוב' מסר כי 11 מפגינים הגיעו לבית החולים לטיפול רפואי.

קודם לכן יו"ר 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד הגיע להפגנה ואמר: "עזבנו את הכנסת ובאנו הנה היום מפני שאם יש מאבק בין הממשלה לבין עם ישראל – אנחנו בצד של עם ישראל. אני קורא למשטרה להתעלם מהניסיון הפוליטי המסוכן וחסר האחריות של השר בן גביר לנסות להלהיט את הרוחות ולנסות לגרום ליותר אלימות ויותר אנרכיה".

עוד אמר לפיד: "המפגינים שמאחורינו הם פטריוטים ישראלים ואנשים שאוהבים את מדינת ישראל ומגנים עליה. זהו מאבק על דמותה של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו נמשיך להיאבק עד שננצח".

בהמשך לביקורת נגד המשטרה שהכניסה את השר לביטחון לאומי בן גביר להערכת המצב, דובר המשטרה הגיב: "זכותו של השר לקבל הערכת מצב, מי שמקבל את ההחלטות - הם הקצינים".

יושבת ראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי נשאלה על ידי כתב 'חדשות 12' על האלימות שהגיעה גם מצדם של המוחים ולא רק המשטרה, ומיכאלי השיבה לגבי אלימות חלק מהמוחים: "אי אפשר להשוות בין זריקת אבנים על השוטרים לכוח שהופעל על המפגנים - זה לא נעים אבל לא נורא. אני מגנה את בן גביר שמנחה את השוטרים לפעול בכוח".

מאוחר יותר אמרה: "בזמן שאני נלחמת בכנסת נגד פסקת ההתגברות, אני רואה תמונות נוראיות של אלימות מחרידה שהשר לבטחון הפיתות הורה למשטרה להפעיל נגד מפגינות ומפגינים.

אנשים שבאמת, בדמם, נלחמים על המדינה הזאת ועל הדמוקרטיה הזאת. באתי לכאן מיד, הצלחנו להרחיק את השוטרים ואני אומרת לכן ולכם אנחנו נמשיך להילחם בכל זירה. לא נפקיר אף זירה, אנחנו נרחיב את המחאה הזאת, אנחנו נעמיק אותה עד שננצח. מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעת תמיכה בשר בן גביר וכתב: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה."

עוד אמרה: "זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל."

מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעת תמיכה בשר בן גביר וכתב: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה.

זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר