"טירוף, הרוצחים חופשיים"

פעילי ימין נחסמו בדרכם לבית בן גביר. גורם ביטחוני: העצורים בעלי רמת מסוכנות חריגה מאוד

החתימה על הצווים המנהליים נגד מתיישבים החשודים בפראות בכפר חווארה בעקבות פיגוע הטרור, מתסיסה גורמים בימין • פעילי ימין נחסמו בדרכם להפגנה מחוץ לביתו של בן גביר • בני גנץ גיבה את שר הביטחון: "זוכר שהמשימה למנוע טרור" • גורם ביטחוני מוסר כי רמת המסוכנות של העצורים הינה חריגה מאוד (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גלנט ובן גביר (צילום: Yonatan Sindel, Erik Marmor/Flash90)

גורם ביטחוני בכיר אומר הערב (חמישי) כי העצורים שנגדם נחתם צו מנהלים תכננו פרעות נוספות. לדבריו "רמת המסוכנות שלהם גבוהה וחריגה מאוד".

עוד אמר הגורם כי העצורים תכננו פרעות וגם פגיעה בכוחות הבטחון. "אירוע נוסף של פרעות בחווארה כמו זה שהתרחש יכול להכניס את ישראל לעימות. יכול לדרדר את המצב הבטחוני בדרום, שגם ככה נפיץ, ולהוביל להרוגים. אנחנו עושים מה הכל כדאי למנוע את זה".

הערב גיבה יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ את שר הביטחון יואב גלנט שחתם על הצווים המנהליים נגד מתיישבים החשודים למעורבות המחאה נגד הטרור בכפר חווארה.

"אני מחזק את שר הביטחון שזוכר שמשימת הממשלה היא למנוע מעשי טרור ולא להגן עליהם", מסר בני גנץ. "הרוח הגבית של סמוטריץ' ובן גביר למי שגורמי הביטחון סבורים שמסכנים את השטח באופן קיצוני, מצביעה על אובדן דרך וקורצת לשורפי הבתים בחווארה. גיס חמישי יושב בחדר הקבינט".

בתוך כך, פעילי ימין תכננו להפגין הערב מחוץ לבתיהם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ. בדרך לביתם של בן גביר נחסמו מספר פעילי ימין.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב כזכור להחלטת גלנט לחתום על הצווים ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער".

בן גביר הוסיף: "למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר