הסכם סעודיה-איראן

לפיד נגד נתניהו: "הוא מתדרך? היין האיטלקי טשטש את זכרונו"

גורם מדיני בכיר האשים בערב שבת את בנט ולפיד, בחידוש היחסים בין איראן לסעודיה | לפיד האשים את נתניהו בתדרוך והוסיף: "בתקופת הממשלה שלנו נחתם עם סעודיה הסכם התעופה, ההסכם הבטחוני המשולש עם סעודיה ומצרים, והסכם הטיסות הישירות בחאג'" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יאיר לפיד | ארכיון (צילום: אבשלום ששוני - פלאש 90)

איראן וסעודיה הסכימו על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, כך דיווחו ביום שישי כלי תקשורת ממלכתיים בטהראן. לפי הדיווחים, ההסכמה כוללת פתיחה מחדש של שגרירויות הדדיות בריאד ובטהראן, תוך חודשיים.

גורם מדיני בכיר האשים בערב שבת את בנט, לפיד וביידן בחידוש היחסים בין איראן לסעודיה ואמר: "המגעים החלו לפני כשנה כתוצאה מחולשת ממשל ביידן וממשלת בנט-לפיד, אבל זה לא ישפיע על מאמצי הנורמליזציה שלנו עם סעודיה"

ראש הממשלה לשעבר לפיד טען, כי המתדרך הוא נתניהו וכתב: "רגע לפני כניסת השבת, תידרך נתניהו כאילו אני הוא מי שאשם בהסכם סעודיה-איראן - מדובר באמירות הזויות. בתקופת הממשלה שלנו נחתם עם סעודיה הסכם התעופה, ההסכם הבטחוני המשולש עם סעודיה ומצרים, והסכם הטיסות הישירות בחאג׳. בתקופתנו הנשיא ביידן המריא ישירות מנתב״ג לסעודיה כדי להמשיך לקדם את היחסים".

לדברי לפיד: "כל זה נעצר בחריקת בלמים כשהוקמה פה הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה ולסעודים התברר שנתניהו חלש והאמריקאים הפסיקו להקשיב לו. הדבר הנכון היחיד שנתניהו אמר הוא ש״העמדה הישראלית לא היתה חזקה מספיק״ בזמן התקפת הטילים האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה. הוא רק שכח שבספטמבר 2019 הוא היה ראש הממשלה והעמדה שלו באמת הפגינה חולשה מדהימה".

לסיום אמר לפיד: "שמחנו לשמוע שנתניהו מעוניין להמשיך את חיפושי הגז באיזור עם האיטלקים, שזה המשך ישיר להסכם הגז ההיסטורי עם לבנון שבו האיטלקים שותפים לחתימה. כנראה היין האיטלקי טשטש את זכרונו של מר נתניהו, יום נישואין שמח".

כזכור, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, הודה לסין על תפקידה בתיווך בין הממלכה הסונית לרפובליקה השיעית. שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו בקרוב.

לפי איראן, השיחות שהיו בתיווך סיני הניבו פרי ושתי המדינות הסכימו לחדש את הקשרים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והסוכנויות השונות תוך חודשיים לכל היותר.

יצוין כי נכון לעכשיו, גם בסין וגם בסעודיה לא הגיבו להצהרה האיראנית, אך התקשורת האיראנית פרסמה תיעוד וידאו של מעמד החתימה בין המדינות בתיווך סין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר