במקביל להפגנות

ח"כ רוטמן ימשיך לקדם את חוקי הרפורמה המשפטית

ועדת חוק חוקה ומשפט, בראשות ח"כ שמחה רוטמן, תמשיך לקדם - החל מהבוקר - את הרפורמה המשפטית ותכין לקריאה שניה ושלישית את חוק שינוי שיטת בחירת שופטים והחוק שימנע מבג"צ לפסול חוקי יסוד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ רוטמן בוועדת החוקה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, יחל הבוקר בדיונים לקראת אישור החלק הראשון של רפורמת המשפט לקריאה שניה ושלישית.

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, אמר הבוקר כי: "מכל חוקי ההפיכה המטורפים, היום תדון ועדת החוקה בחוק המסוכן והמושחת ביותר: זה שייתן לממשלה שליטה מוחלטת בבחירת השופטים. זו מחיקה אלימה של עצמאות בתי המשפט. במקום ועדה לבחירת שופטים, תהיה ועדה לבחירת מקורבים".

בהודעה שנשלחה בסוף השבוע לחברי הוועדה נכתב כי הוועדה תתכנס בכל השבוע, מלבד יום חמישי, כדי לאשר את החוקים המרכזיים ברפורמת המשפט: שינוי הרכב הווועדה לבחירת שופטים והחוק שימנע מבג"צ לפסל חוקי יסוד.

בהודעה לחברי הכנסת נכתב: "יושב-ראש הוועדה, חה|כ שמחה רוטמן ביקש למסור שהדיון ביום ראשון יתמקד בשתי שאלות עיקריות עליהן סוכם לפני הקריאה הראשונה"

"1. אי שפיטות חוקי יסוד - אילו תנאים נדרשים כדי שחוק יסוד יוכר כבלתי שפיט. 2. הוועדה לבחירת שופטים - האם יש צורך בהרכבי ועדה/כללי הכרעה שונים בין הליך הבחירה לבית המשפט העליון ובין הליך הבחירה ליתר הערכאות השיפוטיות".

ח"כ שמחה רוטמן בריאיון מקיף באולפן 'כיכר'

כזכור, לאחר שמליאת הכנסת אישרה את ההצעה בקריאה ראשונה, אמר ראש האופוזיציה, יאיר לפיד: "חברי הקואליציה - ההיסטוריה תשפוט אתכם על הלילה הזה. על הפגיעה בדמוקרטיה, על הפגיעה בכלכלה, על הפגיעה בבטחון, על זה שאתם קורעים לגזרים את עם ישראל ופשוט לא אכפת לכם". מנגד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען כי מדובר ב"לילה גדול ויום גדול לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר