בגלל בן גביר

איחוד האמירויות הודיעה על כוונה לעצירת הרכש מישראל?

איחוד האמירויות הודיעה על כוונתה לעצור רכש של מערכות ביטחוניות רגישות מישראל, על פי הדיווחים בשל אמירותיהם של סמוטריץ' ובן גביר. במשרד החוץ מסרו: "היחסים חזקים" (מדיני)

החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

איחוד האמירויות הודיעה על כוונתה לעצור רכש של מערכות ביטחוניות רגישות מישראל, כך על פי הדיווח בחדשות 12, ההחלטה מגיעה בעקבות מעשיהם ואמירותיהם של השרים בן גביר וסמוטריץ'. אלא שכולם מכחישים זאת כולל השגריר של איחוד האמירויות בישראל.

המערכות שנרכשות על ידי האמירויות נחשבות למשמעותיות שרובן רגישות ואסורות בפרסום ומדובר גם בהכנסה כספית נאה לישראל.

על פי הדיווח, בינתיים מדובר באמירה בלבד, ושיתופי הפעולה המודיעניים והביטחוניים בין ישראל לאיחוד האמירויות ממשיכות כרגיל.

שגריר ישראל באיחוד האמירויות אמיר חייק הגיב לדברים ואמר: "משיחות עם מקורות בכירים באבו דאבי המצויים בפרטי היחסים בין המדינות ומכירים היטב את שני הצדדים, הידיעות בתקשורת הישראלית, הערב, פשוט אינן נכונות. נקודה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הידיעה חסרת כל בסיס, ישראל ואיחוד האמירויות מקיימות מגיעים מדיניים פוריים בכל התחומים, כולל היום".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לידיעה: "בניגוד לפרסום, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות חזקים ואיתנים. עדות לכך היא, בין היתר, ההסכמה שהושגה בימים האחרונים על נוסח הסכם המכס, שיוביל לכניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי בין המדינות וירחיב את היחסים הכלכליים, המסחריים והמדיניים בין ישראל לאיחוד האמירויות".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב אף הוא ואמר: "סוסים טרויאנים חדרו לקודש הקודשים של ביטחון ישראל, והנזק כבר מורגש. אני קורא לנתניהו - אל תהרוס את מה שנבנה, גם על ידך- בעמל רב. הסר את ידיו של סמוטריץ׳ ממשרד הביטחון, פטר את הפירומן שאחראי על ביטחון הפנים. האינטרסים האסטרטגים של ישראל באזור חשובים יותר מפוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר