הרפורמה המשפטית

הערבים לא חלק מהאופוזיציה? לפיד: "עודה עובד על מלא עם הליכוד"

מנהיגי 'יש עתיד' ו'המחנה הממלכתי' התייחסו לפגישות של ארבעת ראשי האופוזיציה היום - לפיד, גנץ, ליברמן ומיכאלי, והשיבו לשאלה למה חברי האופוזיציה הערבים לא הוזמנו לישיבה | גנץ טען שהוא לא ניהל את הזימון ולפיד טען שעבאס הוזמן אך לא חש בטוב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

בפתח ישיבות הסיעה של 'יש עתיד' ו'המחנה הממלכתי', התייחסו היום (שני) מנהיגי המפלגות לפגישה מוקדם יותר היום ולחסרונם של נציגי הסיעות הערביות בפגישה.

יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ טען כי "לא אני ניהלתי את הזימון". ואילו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "עבאס הוזמן ולא הגיע כי לא הרגיש טוב, עודה עובד על מלא עם הליכוד - הוא לא חלק מהאופוזיציה".

בישיבת הסיעה אמר לפיד כי "היום יעלה פה בכנסת חוק הנבצרות. הוא לא רק חוק מגונה, הוא גם מיותר. נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו. השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו. הוא איבד שליטה על הכלכלה. השקל בהתרסקות חופשית. הכל מתייקר. הכסף בורח מהארץ. 255 המשקיעים הזרים הכי גדולים במשק הישראלי הודיעו לו אתמול הם מפסיקים להשקיע בישראל".

עוד אמר: "הוא איבד שליטה על מדיניות החוץ. האמריקאים פשוט מסרבים לעזור לממשלה הזו. סעודיה חותמת הסכם עם איראן. נתניהו לא מוזמן לבית הלבן. סמוטריץ' הוא שר האוצר הראשון בתולדות המדינה שמגיע לארה"ב ואין לו פגישה אחת עם גורם אמריקאי רשמי. אפילו לא הסתירו שהם שקלו לא לתת לו ויזה. הוא איבד שליטה על בן גביר, ליצן הטיקטוק והפיתות הורס את המשטרה במהירות שיא. במקום לעשות את העבודה שלו, מתרוצץ מאולפן לאולפן. בשבת, בשיא ההפגנות, הוא היה בערוץ 12, עבר לערוץ 13, רץ לערוץ 11 ואז חזר לערוץ 12, באמצע הקליט סרטונים לטיקטוק ולאינסטגרם.

"נתניהו איבד שליטה על הבטחון. הפיגועים הכי קשים מזה עשר שנים לפחות, וזה עוד לפני הרמדאן. מתנחלים קיצונים, בגיבוי של שרים קיצונים, מתפרעים בכל יהודה ושומרון. משבר המילואימניקים הולך וגדל".

נאומו של יו"ר האופוזיציה

בהמשך אמר לפיד: "הוא איבד שליטה על החרדים. הם מעולם לא חלמו שיקבלו למוסדות שלהם כל כך הרבה כסף. מעולם לא חלמו שתהיה פה ממשלה שתכנע להם באופן מוחלט בנושא הגיוס. הוא איבד שליטה על יריב לוין ועל רוטמן. הוא לא מגבה אותם כי הוא רוצה, הוא מגבה אותם כי אין לו ברירה. הם מאיימים עליו שהם יפרקו לו את הממשלה אם הוא ינסה לעצור אותם.

"ראש ממשלה אמיתי – אתם יודעים מה, ראש הממשלה שנתניהו היה פעם - היה דופק על השולחן, עוצר את ההפיכה המשטרית, קורא לסדר לשותפים, ואומר להם, "עד כאן, זה נגמר". אבל נתניהו לא יכול. הוא חלש מדי. הנאומים שלו עדיין פה, החליפות שלו עדיין פה, אבל הוא נבצר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אני מבקש לפתוח בתקווה להחלמת הפצועים מהפיגוע בתל אביב. בשבועות האחרונים מכה בנו הטרור ברחבי הארץ. מכל המשפחות שנפגעו נשמעת מהדהדת זעקת האחדות. אני רואה את היוזמות לסייע לרותם מנסנו שנאבק על חייו, אני שומע את זעקת אמם של יגל והלל. זה עם ישראל האורגינל ולא הזיוף המפלג שמנסים למכור לנו.

"עבורו, עבור העם הזה, הגיע הזמן שנעצור ונדבר. לאן אנחנו רוצים להגיע? לטקסי יום הזיכרון שיקרעו אחים למשפחת השכול בבתי הקברות? לטקס משואות שמוחרם על ידי מחצית העם? לדם ברחובות? ואם לא נעצור ונדבר, לצערי – אנחנו בדרך לשם".

בהמשך אמר: "אני שב ומדגיש את עקרונות היסוד שהצבנו לרפורמה בהסכמה: - אבן הראשה - לא נסכים לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולא תהיה שליטה פוליטית בלעדית במינויי שופטים ושומרי סף - חוק יסוד חקיקה מקיף, תוך שמירת הביקורת השיפוטית. - טיפול בסוגיות שיסייעו לאזרחים ולא רק לשלטון. - וכשתסתיים החקיקה, לא יהיה לה "פרק ב'". בעייננו זו המסגרת המחייבת ואין בילתה.

"אין אף סעיף פה שאפשר להתפשר עליו כי לא נקבל חצי דמוקרטיה – אבל גם אין שום פתרון שיעמוד בסעיפים האלו ולא אסכים לדון בו. חברי הקואליציה אומרים שאפשר להגיע להסכמות, ואני אומר שאין להם את הפריבילגיה אלא לעצור ולנסות".

גנץ הוסיף ותקף: "אני אומר לציבור ולנתניהו, אידיאולוגיה זה דבר חשוב – גם לשמור על אחדות ישראל זו אידיאולוגיה.

נאומו היום של יו"ר המחנה הממלכתי (צילום: ערוץ כנסת)

אם אפשר לחכות כמה חודשים בלי בנייה באיו"ש ודיונים על E1, אפשר לעצור גם את המהפכה המשפטית לכמה חודשים. אם לא רוצים להתסיס את השטח הפלסטיני ואת העולם, למה אפשר לפגוע אנושות בחברה הישראלית? המצב הביטחוני מטריד – מהרמדאן ועד איראן".

גנץ המשיך ואמר: "אני פונה לאחריותו של נתניהו - תעצור בשם הביטחון ואחדות השורות, ותן לנו לעבור חזקים ביחד את התקופה הזו, לפחות עד סיום חודש הרמדאן. אם תעצור, בזמן הזה נדון ביכולת להגיע להסכמות. לשותפים שלך אין לאן ללכת. אל תדרדר אותנו למשבר חוקתי חסר אחריות בזמן משבר ביטחוני. פירוק המדינה מבפנים – בזמן שהטרור מכה בנו מבחוץ, הוא פרס לטרור והוא סכנה למדינה.

"אני רואה בחרדה גדולה את המתקפות נגד שומרי הסף ובראשן היועצת המשפטית לממשלה. גם כשהיינו צריכים לעשות סגר בקורונה – עשינו זאת באישור היעוץ המשפטי, וכשרציתי לסגור את גל"צ או להעביר חוקים למען נכי צה"ל בתקופת בחירות – היועץ המשפטי לא אישר לי. לא אהבתי את ההחלטות - אבל לא עלה בדעתי 'לקחת יעוץ פרטי'.

"שמעתי גם את ראש הממשלה אומר שהאחראית על המשטרה היא הממשלה. זה נכון, אבל הממשלה אינה מעל החוק. המפקדים בצה"ל, במשטרה, בשב"כ ובמוסד – משרתים את אזרחי המדינה לפי החוק וערכי הארגון, ואינם בני ערובה לגחמות פוליטיות.

"אני מבקש מכאן לחזק את היועצת המשפטית לממשלה, ולהגיד לה, למפכ"ל, לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולכל ראשי זרועות הביטחון ושומרי הסף שנעשה הכל כדי לא להעמיד אותם בדילמה בין החוק לבין הממשלה. אני מקווה מאוד שלא נידרדר לשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר