לילה סוער במליאה

'חוק הנבצרות' אושר בקריאה ראשונה • ההצבעה על החלק השני ברפורמה - יוצאת לדרך

הצעת חוק הנבצרות עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 61 ח"כים • אדלשטיין נעדר ובכיר בקואליציה תקף "החל צעדים לעבר השמאל" • בהמשך הלילה: הצבעה על פסקת ההתגברות - אחד החוקים העיקריים ברפורמה המשפטית (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו במליאה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ברוב של 61 חברי כנסת, עברה הערב (שני) בקריאה ראשונה הצעת חוק הנבצרות. ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח במליאה בעת ההצבעה ותמך. מי שנעדר היה יולי אדלשטיין מהליכוד.

לפי דיווח ב'חדשות 12', בכיר בקואליציה התבטא על הצעד של אדלשטיין: "התחיל את צעדיו לעבר השמאל ושכח את הבוחרים ששלחו אותו".

היעדרותו של אדלשטיין הינה על אף שאתמול הודיעו במפלגת השלטון כי לא יאושרו קיזוזים או העדרויות" בהצבעה הזאת. השר יריב לוין לא נכח במליאה בשל היותו יושב שבעה על אביו שהלך לעולמו. גם השר גלנט לא נכח, בעקבות "עניין ביטחוני".

מדובר בהצעת חוק שתמנע מהיועצת המשפטית לממשלה להוציא את ראש הממשלה לבנצרות, גם במקרה שייפר את הסדר ניגוד העניינים שלו. כזכור, היועמ"שית קבעה בין היתר כי לנתניהו אסור להתערב ברפורמת המשפט שמקדם שר המשפטים יריב לוין.

ח"כ אופיר כץ מהליכוד הגיש את הצעת החוק, יחד עם ראשי סיעות הקואליציה. בקואליציה הסבירו כי ההצעה באה למנוע ניצול לרעה של הדין הקיים לסיכול רצון הבוחר ויש בה כדי להגביר את הוודאות והיציבות, ובכך למעשה עשויה לסנדל את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

ח"כ אופיר כץ הציג את ההצעה ואמר: "להוציא ראש ממשלה לנבצרות לא מטעמי בריאות זה סטארטאפ משפטי ישראלי שלא קיים בשום מדינה. למה? כדי שיהיה לנו מנוף על נתניהו שאנחנו לא מצליחים לנצח בקלפי. אנחנו לא ניתן לכם באמצעות החברים המשפטיים שלכם לבצע הפיכה במדינת ישראל. אזרחי ישראל לא בחרו ביועצת המשפטית שתחליט מי יהיה פה ראש הממשלה ותזרוק לפח את פתקי החבירות שלהם, היא לא השריף של המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר