"אמסלם הגיע למסקנה"

ח"כ דוד ביטן מסביר: זו הסיבה שאדלשטיין לא השתתף בהצבעה

ח"כ יולי אדלשטיין, לא השתתף הלילה בהצבעה על אחד מחוקי הרפורמה המשפטית, בכירים במפלגת הליכוד תקפו אותו, אך מי שנחשב ל'אופוזיציה' בליכוד, דוד ביטן, הגן עליו הבוקר (פוליטי, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ביטן ואדלשטיין במליאה | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

ח"כ ‎דוד ביטן מהליכוד, הנחשב לאופוזיציה במפלגת הליכוד, התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, לאחר שעברו בקריאה ראשונה חלק מחוקי הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין.

תחילה התייחס ביטן להיעדרות הבולטת של ח"כ אדלשטיין ואמר: "יולי אדלשטיין לא שמאלן אבל הוא כועס שלא מתייעצים עם חברי הכנסת של הליכוד ולכן הוא הביע מחאה ולא השתתף בהצבעה אתמול".

לגבי המהירות שעלו החוקים: "רצו לדחות את פסקת ההתגברות - אחרי הפגרה והמפלגות החרדיות איימו במשבר קואליציוני בגלל חוק הגיוס. גם אם רצו לעשות רפורמה משפטית, היו צריכים לעבוד על זה בצורה אחרת - לאט לאט".

לדברי ביטן: "הקואליציה כרגע היא לא קיר ברזל. אם נתניהו יעשה צעדים מהירים בניגוד להסכמים הקואליציוניים - תהיה לו בעיה. אם לא יהיה צד שני לפשרה - נרכך את הרפורמה המשפטית. הגישה של מתפקדי הליכוד היא ללכת עד הסוף. אחרי קריאה שנייה ושלישית נדבר עם רוטמן, יהיו תיקונים".

יולי אדלשטיין הלילה במליאה

"אמסלם", טען ביטן, "הגיע למסקנה שאם לא יקבל סמכויות הוא לא יתמנה לשר במשרד המשפטים. יריב לוין, לא יודע למה, לא מוכן לתת לו לבוא לידי ביטוי. במצב הזה הוא לדעתי לא ייקח את התפקיד. הוא לא העביר את המסר, אני מעביר את המסר".

אדלשטיין עצמו התייחס לתדרוכים נגדו מטעם מפלגת הליכוד, ואמר הלילה במליאה: "עכשיו ראיתי בתקשורת שבכיר בקואליציה אומר שיולי אדלשטיין צועד בצעדי ענק לכיוון השמאל. מכיוון שאני לא מאמין שיש מישהו בקואליציה שיכול לא לדייק, אז אני החלטתי לעשות צעדים לכיוון השמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר