ביקור הבזק בברלין

קנצלר גרמניה לנתניהו: "מודאגים, תשקול את מתווה הנשיא"

אחרי פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, המנהיג הגרמני אמר לנתניהו כי הוא מודאג מהמצב בישראל | נתניהו הגיב: "ישראל תשאר דמוקרטית" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נתניהו ושולץ בברלין (צילום: חיים צח, לע"מ)

קנצלר גרמניה אולף שוץ וראש הממשלה בנימין נתניהו כינסו אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים עם תום פגישתם בברלין.

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס שולץ לרפורמה המשפטית ולמחאות בישראל ואמר: "כשותפים לישראל, אנו מסתכלים על מה שקורה בישראל, על הוויכוח הדמוקרטי ואנו מודאגים מכך. חירות וחופש המערכת המשפטית זה דבר חיוני ועל כך מדבר בדיוק הנשיא הרצוג וזה יבטיח שלא יהיה קיטוב נוסף לישראל".

בהמשך התייחס שולץ למתווה הנשיא ואמר: "אני חושב שהניסיון של הרצוג הוא להביא לניסיון ולפתרון רחב לקוצנזוס רחב, כחברים של ישראל אנחנו אומרים לישראל שתדונו בהצעות הנשיא".

קודם לכן התייחס שולץ לנושאים אחרים ואמר: "גרמניה ניצבת לצד מדינת ישראל. אנו חולקים עם ישראל את הדאגה מפני איראן ואת הצעדים בהם נוקטת איראן. לאיראן אסור להיות נשק גרעיני. איראן מקדמת טרור באזור וגם תומכת במאמצי רוסיה לפגוע באוקראינה. אנו מגנים את התנהגות המשטר האיראני כנגד האוכלוסייה".

"אני מביע את תנחומיי בפני ישראל על קורבנות הטרור. אתם יודעים שאנחנו תומכים בפתרון של שתי מדינות, אנחנו רוצים ששני העמים יוכלו לחיות ביחד ולכן תומכים בכך. גרמניה קוראת לשני הצדדים להימנע מפעולות חד צדדיות שיכולות למנוע את השלום כולל עניין ההתנחלויות. אנו קוראים גם לפלסטינים לפעול לכך". הוסיף.

נתניהו התייחס לדברים ואמר: "ההיסטוריה בין המדינות שלנו יש לה עבר מאוד קשה, אבל יש לנו תקוות לעתיד טוב יותר. ביחד נוכל לעבוד על עתיד משותף לשני העמים, וכדי ליצור את העתיד הטוב הזה אנחנו חייבים לעמוד ביחד כנגד סכנות משותפות ואיומים מסוכנים. ואין סכנה גדולה יותר לישראל מאשר איראן, והנשק האיראני שלה, וישראל וגרמניה יכולים לעבוד ביחד ולטפל בנושא הזה. מאחר ואיראן היא מדינה הקוראת להשמיד את מדינת היהודים, המדינה היהודית היחידה שקיימת. בתקופה זו אנו קוראים על המן שרצה להשמיד את היהודים. אנחנו נעשה מה שצריכים לעשות ולא נאפשר שואה שניה".

על דבריו של הקנצלר הגרמני לגבי הרפורמה בישראל השיב נתניהו: "לישראל יש מערכת משפט עצמאית, אבל רבים חשים שהיא חזקה מידי, מערכת משפט עצמאית לא אומר מערכת משפט חזקה מידי ולכן אנחנו מנסים לאזן את המערכת ולכן אנחנו נאמץ כמה מהרעיונות שלכם.

הרבה לא יודעים פרטים על הרפורמה שלנו. הרעיון שמוצג בישראל כאילו אנחנו הולכים לשבור את הדמוקרטיה הוא לא נכון, ישראל תישאר דמוקרטית, תישאר חזקה ובעלת פוריות כפי שהייתה בעבר. אני ממתין להמשיך בדיון איתך ומזמין אותך בהזדמנות הזאת לישראל".

לגבי המלחמה באוקראינה אמר נתניהו: "דיברנו על הסיוע הישראלי לאוקראינה ועל העסקה למכירת טיל החץ לגרמניה, אני חושב שיש לכך חשיבות רבה.

לפני 75 שנה היינו אנשים שנשלחו להשמדה וכעת רוה"מ של המדינה היהודית מדבר עם המנהיג של גרמניה, גרמניה אחרת, כאשר מערכות ההגנה הישראליות מסוגלות להגן על שמי גרמניה. גרמניה עוזרת לישראל וישראל עוזרת לגרמניה, יש כאן הדדיות וזה מראה איזה שינוי מדהים עשתה המדינה היהודית. אנחנו מדברים גם עכשיו על להעמיק את זה, ושיהיו לנו יוזמות בין ממשלה לממשלה. אני בטוח שכעת נוכל לקדם את הדברים הללו שהופסקו בעקבות משבר הקורונה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר