31 בעד, 18 נגד

הסדרת ישיבת 'חומש': הכנסת אישרה סופית את ביטול חוק ההתנתקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית כי שמו של חוק יישום ההתנתקות ישונה, הסעיפים בחוק הנוגעים לאיסור שהייה בשטחים שפונו ולביטול זכויות המתיישבים - יבוטלו • ביטול החוק מסדיר את מעמדם של תלמידי ישיבת חומש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חומש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שניה ושלישית את חוק ההתנתקות. 31 חברי כנסת תמכו בחוק מול 18 שהתנגדו. החוק יסדיר, בין היתר, את מעמדם של תלמידי ישיבת 'חומש' ששהו במקום עד כה בניגוד לחוק.

בהצעת החוק מוצע כי מרגע אישורו ייקרא החוק "חוק ההתנתקות והפיצויים לנפגעיה" במקום "חוק יישום תכנית ההתנתקות".

עוד נקבע בנוסח כי סעיפים 27-23 הקובעים איסור הכניסה והשהיה בשטח, מניעת כניסה והוצאה מהשטח, שמירת סמכויות ועונשין, וכן סעיף 30(ב) העוסק בפינוי מיטלטלין מהשטח, לא יחולו עוד בשטח שפונה בצפון השומרון.

בנוסף, קובע החוק כי סעיף 28 ,אשר ביטל זכויות לגבי מקרקעין בשטח אשר פונה, לא יחול על זכויות שיגובשו בשטח החל ממועד אישור הצעת החוק.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק ליישום תכנית ההתנתקות נועד להכשיר את עקירתם וגירושם של כ-10,000 איש מבתיהם, מפרנסתם וממרקם החיים שלהם במסגרת תכנית ההתנתקות. משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם.

"על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומגורש משא -נור, הגיע עם רעייתו למליאה ואמר לאחר ההצבעה: "אנחנו נאבקנו כולנו בשם כל עם ישראל לתקן את הפשע הזה של המאיסה בארץ ישראל, ברוך השם הגענו לרגע הזה.

"חברות וחברים שותפים פעילי "חומש תחילה", גיבורי ישיבת חומש והמשפחות השכולות, אנחנו מסתכלים כאן כלפי שמיים ואומרים לקב"ה: אנחנו עשינו את שלנו, אנחנו מחזירים הערב את הכבוד שלך לארץ ישראל ואתה תחזיר את הכבוד של העם שלך כאן, בהגשמה של הייעוד המלא: בניית חומש שא - נור גנים וכדים מחדש ועוד ישובים בצפון השומרון.

"אנחנו מתקדמים הלילה שלב משמעותי אחרי 17.5 שנים של מאבק. בכפר עציון לקח 19 שנה ואנחנו אחרי 17 שנים וחצי מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר