לראשונה

ליווי וסיוע פסיכולוגי מותאם לצעירים ויוצאי צבא בוגרי מערכת החינוך החרדית

עם השקת תוכנית "ניצוץ לנצח" מבית עמותת נצח יהודה בהשתתפות שר הרווחה יעקב מרגי התקיים טקס פתיחת וחניכת התוכנית. במהלך הטכס דובר על הצורך לתת מענה לצעירים ובוגרים המבקשים סיוע אישי ונפשי.

(צילום: באדיבות המצלם)
אמש, יום ג' (18/07) התקיים טקס פתיחת וחניכת התוכנית הארצית "ניצוץ לנצח" בבית עמותת נצח יהודה, בשיתוף פעולה של תכנית "יתד" - תכנית לאומית לקידום צעירים וצעירות במשרד הרווחה במטרה לתת מענה פסיכו סוציאלי לבוגרי צבא ולצעירים בוגרי החינוך החרדי העתידים להתגייס בעתיד בליווי עובדים סוציאליים מקצועיים שיתנו מענה פסיכולוגי, ליווי אישי ונפשי על כל הרצף מקדם הגיוס ועד השנים לאחר השחרור משירות חובה.
במהלך טקס פתיחת המחלקה דובר על הצורך ההולך וגובר לתת מענה מעבר למעטפת הרגילה ככל הניתן לאור הדרישות של צעירים ובוגרים המבקשים סיוע אישי ונפשי בהליך שהם עוברים. השר מרגי שמע על האתגרים הרבים וההצלחה של העמותה וכן על הצרכים שלהם זקוקים יוצאי צבא וצעירים שלמדו במערכת החינוך החרדי, וזקוקים לסיוע פסיכולוגי.
אחד המשתתפים בפיילוט של התוכנית החדשה סיפר בהתרגשות: "לפני הצבא הגעתי מסביבה מאתגרת, היום אני מקבל כאן טיפול פסיכולוגי פעם בשבוע וזה נותן לי כוח להתקדם בחיים ולהצליח בקרוב אני אתחיל לימודים לתואר ראשון".
יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה, הודה באופן אישי לשר יעקב מרגי שמלווה ותומך בעמותה במשך שנים, וכן לצוות משרד הרווחה שנמצאים בקשר אישי ותמיד נכונים לעזור ולסייע, במיוחד כשמדובר בצעירים חרדים שבחרו למרות הקשיים האישיים לשרת בצה"ל תוך שמירת אורח חייהם החרדי.
שר הרווחה יעקב מרגי אמר בטקס: "כשרואים את אותם צעירים שבחרו ללכת לשירות משמועתי ולתרום לביטחון המדינה וזקוקים להשלמת הפערים, אנו במשרד הרווחה מתגייסים לכך ומייצרים מיזמים חשובים כמו המיזם שאנחנו חונכים היום - "ניצוץ לנצח". אני לוקח את הסוגיה הזו באופן אישי, זה לא סוד שאני מלווה את עמותת נצח יהודה כבר שנים ואני רואה את הפירות והתוצרים המעולים שיוצאים מכאן גם באקדמיה וגם בשילוב כחלק מהחברה החרדית כשווים בין שווים, ואילולא הבית הזה עמותת נצח יהודה, הם היו נשארים מאחור ואת חלקם אף היינו יכולים לראות ברחוב ללא עתיד. זאת זכות גדולה שלנו במשרד הרווחה לתמוך ולעזור להם ככל הניתן".
בטקס הפתיחה השתתפה גם אורלי אוסטרמן מנהלת מחוז ירושלים שאמרה שמחוז ירושלים מהווה 60% מקהל היעד ולכן המשרד שם לו כמטרה לטפל ברגישות מותאמת עבור בני האוכלוסיה החרדית שהצרכים שלהם שונים מהחברה הכללית.
כמו כן, בטקס השתתפו גם אלונה אילת, אורית להב ודיצה לוי, מטעם תכנית "יתד". רבני וחברי עמותת נצח יהודה, אמיר הרצוג מנהל "ניצוץ לנצח", וכן חברי הצוות הסוציאלי החדש שהביעו נכונות והתרגשות לצאת לדרך ולעזור לאותם צעירים לצלוח את השירות הצבאי ולעזור להם בהתאקלמות בחיי האזרחות לאחר השחרור מצה"ל.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר