הרב חיים אמסלם על המדען שפוטר: "סתימת פיות"

חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם תקף היום בכנסת את פיטוריו של ד"ר גבי אביטל, משום שדיבר נגד תורת האבולוציה > "זו התלהמות"

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
הרב אמסלם (פלאש 90)

"פיטורי המדען הראשי של משרד החינוך, על רקע דעותיו הם סתימת פיות" - כך אמר היום חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם, בנאום בכנסת.

הרב אמסלם התייחס לפיטוריו של ד"ר גבי אביטל, מי שדיבר כנגד תורת האבולוציה וקרא ללמד את הבריאה, כפי שמופיעה בתנ"ך.

הרב חיים אמסלם התייחס לתיאוריית האבולוציה ואמר: "כל אדם שבא להתפלל בבית הכנסת בשבת, כל אשה שמדליקה נרות שבת מצהירה שה´ ברא את העולם בשישה ימים ושבת ביום השביעי.

"לפני שבוע התפרסם סקר שמצא כי רוב העם מאמין בזה, אבל למדען הראשי אסור לומר את זה, האם מדינת ישראל לא רוצה שתלמידיה יידעו שה´ ברא את העולם? שומו שמים, אם אין כאן סתימת פיות מה יש כאן!".

הוא התייחס גם לדבריו של גבי אביטל בעניין תיאוריית ההתחממות הגלובלית: "גבי אביטל הינו מדען מתחום התעופה המבין באטמוספירה, הוא ציטט בראיונות נתונים מדוייקים ומחקרים המפריכים את הטענות על הקשר בין עלייה בשיעור פחמן דו חמצני לבין התחממות כדור הארץ.

"ומול דבריו המנומקים שמענו התלהמות של אנשים הבקיאים הרבה פחות ממנו במדעי האטמוספירה, שלא פיספסו הזדמנות לנגח מדען דתי ימני ששובץ לעמדה בכירה".

כזכור, לפני כחודש העניק הד"ר אביטל ראיון לעיתון מעריב, בו הצהיר בין היתר, כי "אלוקים ברא את האדם, אין מצב אחר".

אביטל גם תהה על תיאוריית האבולוצייה, ושאל, "אם היא נכונה, אזי השאלה המרכזית היא איפה כל המאובנים שאמורים לייצג את חוליות הביניים בהתפתחות הזו? הביולוגים אומרים שהם יימצאו אבל בינתיים אין. שנית, אם כל כך טוב להיות אדם, למה יש עדיין קופים?".

דבריו של הד"ר אביטל, עוררו כזכור סערה גדולה, כאשר בין היתר, גם כינה כינה את הירוקים "דת משיחית". במחאה על אי תמיכתו בתיאוריית הכפירה - האבולוציה, הכריזו ראשי האוניברסיטה העברית על הפסקת לימודים למשך חמש דקות. "אנו רואים חובה להגיב על דברים חמורים אלו, המזלזלים בכל השיטה המדעית" כתב אז נשיא האוניברסיטה העברית פרופ´ בן ששון.

של המשרד הד"ר גבי אביטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר