ח"כ הרב אמסלם מגיב:

המסע נגדי הוא מסע פוליטי עם ריח חריף של לשון הרע

ממקום שהותו בחו"ל, חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם מתייחס לסערה המתחוללת סביבו בעקבות גילוי הדעת של מורו ורבו, הגר"מ מאזוז: "כל המסע המתוקשר הזה נגדי הוא מסע פוליטי מעיקרו, שדבק בו ריח חריף של לשון הרע". על הראיון עצמו: "ערבב בין אמיתות לבין דברים שרצה לשמוע" (פוליטי)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
הרב אמסלם (מאיר אלפסי, כיכר)

התזמון מופלא. בדיוק בזמן שחבר-הכנסת הרב חיים אמסלם שוהה בחו"ל, מתחוללת סביבו סערה של ממש, בעקבות דברים המיוחסים לו שפרסמו בעיתון "מעריב".

שלשום הוציאה הנהלת ישיבת "כסא רחמים", בראשותו של מורו ורבו הגאון רבי מאיר מאזוז, מכתב המסתייג מהדברים שנאמרו בכתבה.

אמש, ממקום שהותו בחו"ל, הרב אמסלם מגיב לראשונה. "הדברים שנאמרו בכתבה הם על דעתו של הכתב שלום ירושלמי", הוא מבהיר. "הוא ערבב בין אמיתות לבין דברים שרצה לשמוע, והפכם לכדי כתבה".

"דעתי ברורה ולא הכתב שלום ירושלמי יכול להעבירה. עד שאחזור לארץ ואבהיר את דבריי, היית רוצה להעביר מסר ברור, כל המסע המתוקשר הזה נגדי הוא מסע פוליטי מעיקרו, שדבק בו ריח חריף של לשון הרע.

"אין ראוי, בלשון עדינה, לדרוש ולנתח דברים ללא קבלת תגובה ישירה מבעל הדבר עצמו".

הרב אמסלם כן בוחר להתייחס לאחת הכותרות שניפקה הכתבה ההיא, בעניין חוק האברכים. "אוסיף משפט קצר וברור: האברכים, בני התורה, העמלים ויגיעים בה, הראויים להיות מורי הוראה וגדולי הדור בעתיד, הם הסיירת המובחרת של העם היהודי ובשבילם אני אפעל, בעז"ה, בכל כוחי לקבל משכורת מכובדת וראויה, שתאפשר להם ללמוד תורה בנחת ויישוב הדעת ללא דאגות פרנסה, ולא כפי שנותנים היום מלגה זעומה ומביישת".

"כסא רחמים" בגילוי דעת

בראיון למהדורה המרכזית של "קול ברמה" הקריא הרב צמח מאזוז את גילוי הדעת: "הראו לי מה שאמר ח"כ הרב חיים אמסלם, לגבי התוכנית של תורה ועבודה שהתבטא קשות נגד תנועת ש"ס, והיות ויש חושבים שהוא אמר כן על דעת רבני הישיבה, מרן ראש הישיבה שליט"א ובכן הוצרכתי לגלות על זה דעת תורה שאיון דעתם של רבותינו הגאונים כך, וכולנו מסתייגים מכל דבריו".

מתחת למכתבו של הרב צמח, ציין הרב מאיר מאזוז בכתב ידו כי המכתב נכתב על דעתו וכי הפרסום במעריב "אינו ראוי כלל".

שעות אחדות לאחר השידור מיהרו מקורביו של הרב אמסלם לשלוף הסכמה טרייה ונלהבת, עליה חתום הגר"מ מאזוז, בו הוא מכנה את הח"כ המושמץ "ידידי וחביבי, הרה"ג".

מדובר בהסכמה לקונטרס שיצא-לאור השבוע - "גדול הנהגה מיגיעו". הספר, מלקט את דברי גאוני הדור בנוגע ללימוד תורה בשילוב עבודה.

הרב מאזוז עבר על הקונטרס במלואו ונחשף למשנתו הסדורה של אמסלם בכל מה שנוגע לנושא לימוד בשילוב עבודה. אחרי קריאת הספר, העניק מכתב הסכמה נלהב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר