הסוד נחשף

שליח נתניהו במו"מ לשחרור שליט: "היה גם שיקול פוליטי"

דוד מידן, שהיה שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למשא ומתן לשחרור גלעד שליט, הודה אתמול בהרצאה סגורה בתל אביב כי ההחלטה לבצע את "עסקת שליט", הושפעה גם משיקולים פוליטיים פנימיים כמו המחאה החברתית של קיץ 2011. הוא העביר ביקורת על הכשל המודיעיני (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
נתניהו עם גלעד שליט ואביו (צילום: פלאש 90)

הסוד שמאחורי שחרור גלעד שליט נחשף לראשונה: דוד מידן, שהיה שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למשא ומתן לשחרור גלעד שליט, הודה אתמול בהרצאה סגורה בתל אביב כי ההחלטה לבצע את העסקה עם החמאס הושפעה גם משיקולים פוליטיים פנימיים כמו המחאה החברתית של קיץ 2011. "הארץ" חשף הבוקר (שלישי) חלק מהתמליל.

על העסקה, בה שוחרר שליט - בתמורה לשחרור אלף מחבלים, אמר מידן: "יש הרבה סיבות, המחאה החברתית - יש לה חלק מסוים בהחלטה... לא חלק מרכזי... מה שקרה בסוריה השפיע על חאלד משעל. אני יכול להגיד הרבה דברים, אבל הגורם המרכזי (בהחלטה, ב"ר) היה הגורם המצרי".

עוד אמר מידן כי "בעוד עשר שנים מהיום, מה שייזכר לא יהיה אם שחררנו או לא שחררנו מחבלים. הדבר היחיד שייזכר הנס הזה שילד בן 20 שנפל בשבי, ישב לבדו כל הזמן, ללא חלונות, ראה שמש פעם אחת, היה פצוע בשתי ידיים ורופא לא ראה אותו, ללא משקפיים, ולמרות כל זה חזר הביתה נורמלי לחלוטין. הוא היום אופטימי ועסוק כל הזמן בעתיד שלו".

מידן לא היסס למתוח ביקורת מרומזת על הכשל המודיעיני בסוגיית שליט. הוא ציין שמאז החטיפה ועד סוף כהונתו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט "המודיעין לא ידע כלום על גלעד שליט - לא מי מחזיק אותו, לא מצבו ולא כלום. לא היה לנושאים ונותנים שום מידע".

בכתבה שהתפרסמה לפני שלושה חודשים בעיתון הגרמני "בילד", חושף ראש-הממשלה נתניהו כי אשתו שרה, הייתה זו שהכריעה את הכף לטובת "עסקת שליט".

"היא שאמרה לי 'תחשוב על הילד גלעד שליט. תחשוב על הילד במרתף החשוך, ללא תקווה, בלי אור. תחשוב עליו כאילו היה הבן שלך. תחשוב עליו, על אמו, על אביו, ותקבל את ההחלטה'", גילה ראש-הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר