היועץ האסטרטגי של השר ישי נשכר לשכנע את משרד הפנים

שר הפנים אלי ישי מעסיק את רונן צור כיועצו האסטרטגי לאסון השריפה בכרמל ולעניינים נוספים. 'הארץ' חושף הבוקר כי צור נשכר לשנות את עמדת משרד הפנים באשר להבאת עובדים זרים לארץ לענף הבנייה. אוהד יחזקאלי, דובר שר הפנים, מסר בתגובה: "למשרד הפנים אין ולא היתה התקשרות עם משרד צור תקשורת"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
השר אלי ישי (צילום: פלאש 90)

שר הפנים אלי ישי מעסיק את רונן צור כיועצו האסטרטגי לאסון השריפה בכרמל ולעניינים נוספים. 'הארץ' חושף הבוקר כי צור נשכר לשנות את עמדת משרד הפנים באשר להבאת עובדים זרים לארץ לענף הבנייה.

ביולי 2011, אושרה בממשלה הצעתו של שר הפנים אלי ישי להעלות את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה ל-8,000, כאשר תוקף האשרה של כ-2,000 מתוכם פג מדי שנה, כדי להגיע לכך שבשנת 2016 לא יהיו עובדים זרים בענף.

עוד נקבע כי העובדים הזרים יובאו באמצעות הסכמים והסדרים בין המדינות לפי החלטת שר הפנים. המטרה הייתה להילחם בתופעת דמי התיווך שנגבים על-ידי התאגידים המביאים את העובדים הזרים לארץ, ומרוויחים עשרות מיליוני דולרים מכך, זאת בנוסף לעבירה החוקית של סחר בבני-אדם.

ההחלטה הייתה מכה קשה לתאגידים בענף הבניה ולחברות הבנייה המעסיקים עובדים זרים בענף, ומנעה מהם להרוויח סכומים גבוהים.

לאחרונה, שכרה התאחדות מעסיקי כוח האדם הזר לבנייה, המאגדת 31 תאגידי כוח אדם זר, את שירותיו של היועץ האסטרטגי רונן צור. ההסכם עמו כולל שכר של עשרות אלפי שקלים עבור חודשיים עבודה ומענק המבוסס על הצלחה של רבע מיליון שקל.

צור נשכר כדי לשנות את החלטת משרד הפנים הקובעת שהתאגידים לא יוכלו להביא לארץ עובדים זרים בעצמם, אלא הם יובאו רק על-ידי רשות ההגירה והאוכלוסים שבמשרד הפנים.

ב'הארץ' דווח כי רונן צור נחשב לאיש יחסי ציבור ששיטותיו אגרסיביות ושנויות במחלוקת. בין היתר ייצג את הנשיא לשעבר משה קצב, עד לנאומו הראשון לאחר הגשת כתב האישום נגדו. בנוסף, ניהל את משבר הרופאים המתמחים, ייעץ לעופר עיני בבחירות לראשות ההסתדרות ובין לקוחותיו נמנים יצחק תשובה ובועז הרפז, האחראי לזיוף 'מסמך גלנט'.

אלא בנוסף לכל זה, בשנה וחצי האחרונות שכר את שירותיו גם שר הפנים אלי ישי, וזאת בצל האסון הכרמל וחקירת המבקר. צור ליווה את ישי במאבקו סביב הטלת האחריות המיוחדת בדו"ח וגם כעת, מול העתירה לבג"ץ הדורשת להביא לפיטוריו. את התשלום מקבל צור מש"ס ולא ממשרד הפנים.

כעת, בצל עבודתו כיועץ אסטרטגי לשר ישי, הוא אמור לנסות ולשכנע את משרד הפנים, לאפשר לתאגידים להביא עובדים זרים בעצמם, כאשר רק בסמכות ישי להביא לדיון מחדש בנושא. אם יצליח, כאמור, יקבל צור בונוס של רבע מיליון שקל.

רונן צור מסר בתגובה ל'הארץ': "תאגידי כוח האדם הם עמוד השדרה המאפשר לענף הדיור לקבל עובדים מקצועיים בהתאם להחלטות הממשלה, אשר הגדירו באופן ברור את כללי העבודה עם התאגידים. ללא התאגידים, לא יהיו עובדים לענף הדיור ומחירי הדיור ימשיכו לעלות ויפגעו הן בציבור הצרכנים והן בקבלנים. אנו נסייע להם בשיפור תדמיתם בציבור, כדי שהליקויים התדמיתיים אשר הגבילו בעבר את פעילותם יתוקנו, והם יוכלו לשוב לפעילות סדירה כפי שהיה במשך שנים בעבר. למען הסר ספק, אין לי כל התקשרות עם משרד הפנים או רשות ההגירה, וממילא לשר הפנים אין ולא היה קשר או מידע או מעורבות בהתקשרות, וכך יישאר גם בעתיד".

אוהד יחזקאלי, דובר שר הפנים, מסר בתגובה: "למשרד הפנים אין ולא היתה התקשרות עם משרד צור תקשורת. השר מעולם לא התבקש להתערב בנושא, ואין לו מעורבות ברשימת הלקוחות של רונן צור או כל משרד ייעוץ אחר. עמדת המשרד ידועה ותואמת את החלטות הממשלה, המחייבות הבאת עובדים בכפוף להסכמים בילאטרליים, ושינוי עמדה זו מעולם לא עלה או התבקש בשום פורום".

‫מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר בתגובה: "ההסכמים הבילאטרליים הנם פועל יוצא של החלטות ממשלה וצוות בין-משרדי (שבו חברים בין היתר משרד החוץ, רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד האוצר). על אף כל הפניות שהגיעו אלינו בסוגיה, אין בכוונתנו לשנות את מתווה העבודה בנושא ההסכמים והיעד הוא הרחבת הפעילות לחתימה על הסכמים בילאטרליים עם מספר רב של מדינות ככל שניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר