יש דבר כזה?

האם טענה: התינוק שלי נולד עם שתי שיניים

משתמשת ברשת החברתית 'טיק טוק' טענה כי בנה התינוק נולד עם שתי שיניים קדמיות, אולם הגולשים העלו את חששם כי מדובר ב'פילטר' בלבד. האם אכן יש תופעה שכזו? (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה, אין קשר בין המצולמים לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

משתמשת הרשת החברתית 'טיק טוק' ג'ורדן בלוס-וילסון, הפתיעה את הגולשים עם תמונה של בנה הקטן, שלטענתה נולד עם שתי שיניים קדמיות. הגולשים טענו שמדובר בפילטר אולם האם התעקשה שהתמונה אמיתית, ולטענה גם בבית החולים לא האמינו למראה עיניהם.

האם הוסיפה וטענה כי מדובר בתופעה נדירה של אחת לאלפיים לידות, ואף העלתה סירטון נוסף שבו היא הציגה את השיניים של הבן שלה, ושיתפה את הגולשים בתופעה. הסירטון הפך מהר מאד לוויראלי והגיע לכמעט 20 מיליון צפיות, כשהחלק מהגולשים סיפרו שאף הם נולדו עם שיניים והדהימו את צוות הרפואה ואת משפחתם הקרובה.

כאמור, לא מדובר בתופעה נדירה בצורה דרסטית, כשבדרך כלל בבתי חולים מעדיפים להסיר את השיניים האלו מיד בלידה משום שהן רופפות ועלולות לסכן את התינוק שעלול לבלוע אותן. חשוב לציין שלא מדובר ב'שיניים חלביות' אלא בשיניים טרום חלביות שלמרות גדילתן יפתח התינוק שיניים חלביות נוספות בגיל המתאים.

סיבה נוספת לעקירת השיניים קשורה לחשש שהתינוק ינשך את האם במהלך ההנקה, ולכן לרוב עוקרים את השיניים - כשלא מדובר בעקירה מורכבת - ובחלק מהמקרים די למשוך את השיניים ביד רפה, והן כבר נושרות בקלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר