לראשונה בישראל

המדינה תכיר בהליכה ברגל כאמצעי תחבורה

הממשלה אישרה היום כי הליכה רגלית תוכר כאמצעי תחבורה. בשביל כך, הוקצו 50 מיליוני שקלים, לצורך הרחבת מדרכות, הצללה, הגברת הקישוריות והגדלת הבטיחות של הולכי הרגל (תחבורה)

בני סולומון | כיכר השבת |
"הליכתיות". תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, כי הליכה רגלית תוכר כאמצעי תחבורה - באופן רשמי.

במסגרת ההחלטה החדשה, יהיה הצללה וקירור של המרחב העירוני באמצעות עצי רחוב במסגרת היערכות לשינויי האקלים.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ייסד באופן רשמי את תחום ה-"הליכתיות" - היכולת ללכת ברגל ממקום למקום או להשתמש במדרכות עם אמצעים שונים, כאמצעי תחבורה תוך אספקת התשתית הבטוחה, הראויה והטובה ביותר לכך.

לתחום זה הוקצו באופן בלעדי 50 מיליון ש"ח, שישמשו לקולות קוראים לעיריות ורשויות כבר בשנה הקרובה ואלה ינוהלו תחת צוות המאי"ץ (מסופים, אופניים, נת"צים) שהוקם במשרד עם כניסת השרה לתפקיד.

התקציב ישמש להרחבת מדרכות, הצללה, הגברת הקישוריות והגדלת הבטיחות של הולכי הרגל.

לדברי השרה מיכאלי: "כל נהג או נהגת הם קודם כל הולכי רגל, והליכתיות היא דרך שלנו להגיע ממקום למקום לא פחות מכלי תחבורה אחרים. לכן שמתי את הולכות והולכי הרגל בראש, והיום אנחנו בתחילתה של מהפכה תפיסתית שסופסוף תתחיל לדאוג לצרכים הבסיסיים ביותר של הליכתיות - צל, מדרכות ראויות, בטיחות, קישוריות ועוד. זה שינוי סדר העדיפויות שהבטחתי מיומי הראשון ואני שמחה שכבר הצלחנו לתקצב אותו ולהתחיל בהפיכתו למציאות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר